صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۰ - ۲۶ دی ۱۴۰۲

انواع روش‌های ساخت فروشگاه اینترنتی چیست؟ و کدام یک بهتر است؟!

خیلی از کسب‌وکار‌های اینترنتی از همان اول کار، کارشان را با فروشگاه شروع کردند. اصلا اسم این کسب‌وکار‌ها با «سایت» شروع می‌شد. «سایت» دیجی کالا، «سایت» بامیلو و… از طرفی بسیاری از دیگر فروشگاه‌ها هستند که در فضای ترندی شبکه‌های اجتماعی، شروع به فروش کردند و حالا نیازهایشان تغییر کرده است.
کد خبر : 891279

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، خیلی از کسب‌وکارهای اینترنتی از همان اول کار، کارشان را با فروشگاه شروع کردند. اصلا اسم این کسب‌وکارها با «سایت» شروع می‌شد. «سایت» دیجی کالا، «سایت» بامیلو و… از طرفی بسیاری از دیگر فروشگاه‌ها هستند که در فضای ترندی شبکه‌های اجتماعی، شروع به فروش کردند و حالا نیازهایشان تغییر کرده است. این فروشگاه‌ها در ابتدا مشتریان معدودی داشتند که خیلی ساده می‌شد در تلگرام یا اینستاگرام مدیریتشان کرد. حالا اما با بالاتر رفتن تعداد مشتریان و پیچیده‌تر شدن فرایندهای فروش، نیاز است که پلتفرم فروش بزرگ‌تری داشته باشند، و بعضی از کارهای مربوط به فروش را اتوماتیک کنند. 

دلایل زیادی برای داشتن سایت فروشگاهی وجود دارند، که اتوماسیون فروش و افزایش مشتریان تنها دو مورد از آن‌‌ها هستند. در این مطلب چند روش برای ساختن فروشگاه اینترنتی را با هم بررسی می‌کنیم، تا ببینیم که کدام برای کسب‌وکار شما بهتر است.

طراحی و ساختن سایت به صورت شخصی (درون سازمانی)

یکی از مسیرهای داشتن یک سایت فروشگاهی، این است که خودتان دست به کار شوید و آن را بسازید. از آن جایی که ساختن یک سایت نیاز به داشتن دانش برنامه‌نویسی و کدنویسی، و در ادامه طراحی سایت و فرایندهای UI و UX دارد، یا باید خودتان برنامه‌نویس باشید یا یک نفر را استخدام کنید که این کار را برایتان انجام دهد. خیلی از افراد زمان کافی ندارند تا برنامه‌نویسی یاد بگیرند و برای خودشان یک سایت بسازند.

در فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ که تبدیل به کمپانی شده‌اند و تیم‌های مختلف دارند، معمولا یک تیم اختصاصی برای کارهای فنی از جمله طراحی و نگهداری سایت وجود دارد. این تیم شامل یک مدیر فنی، چند برنامه‌‌نویس، چند متخصص امنیت و البته طراحان UI/UX است. اگر تیم فروشگاه اینترنتی شما بزرگ باشد، داشتن یک تیم فنی هم برایتان به صرفه تمام می‌شود و هم امنیت سایتتان را حفظ می‌کند. اما اگر هنوز شرکت ندارید باید چه کنید؟

برون‌‌سپاری پروژه

اگر فروشگاه اینترنتی دارید که هنوز یک تیم بزرگ ندارد و یکی دو نفر آن را اداره می‌کنند، احتمالا زیرساخت‌های لازم برای داشتن یک تیم فنی را ندارید. اما نیاز به سایت فروشگاهی همچنان باقی می‌ماند. پس راه حل چیست؟ یکی از انتخاب‌های آنلاین شاپ‌‌ها در چنین شرایطی، برون‌سپاری پروژه به افراد یا تیم‌های متخصص است. شما می‌توانید با گشتن در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های فری‌لنسنیگ یا مشاوره با تیم‌های فنی، برای داشتن سایت یک فرد یا تیم را انتخاب کرده و با آن‌‌ها قرارداد ببندید. در این قرارداد ساختن و نگهداری و بروزرسانی سایت لحاظ شده و برای هرکدام از آن‌ها مبلغی می‌پردازید. اگر تخصص برنامه‌نویسی ندارید و البته امکان ایجاد یک شرکت برای کسب‌وکارتان هم فراهم نیست، می‌‌توانید پروژه سایت فروشگاهی خودتان را برون‌سپاری کنید.

استفاده از سایت‌ساز فروشگاه اینترنتی

یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین روش‌ها برای کسب‌‌وکارهای نوپا، استفاده از سایت‌ها و ابزارهای فروشگاه ساز  است. ابتدا بیایید فروشگاه ساز را با هم تعریف کنیم. فروشگاه ساز یا Store Builderها، سایت‌هایی هستند که با استفاده از یک سری ابزار و پلاگین و فیچرهای مختلف، به شما امکان می‌دهد که صفر تا صد یک «سایت» را برای خودتان بسازید، به سلیقه خودتان طراحی کنید و در آن محتوا بگذارید. همچنین می‌‌توانید تا هر اندازه‌ای که بخواهید محصولات و خدماتتان را در سایت گذاشته و بفروشید.

اگر در فضای وب کار کرده باشید یا به هر شکلی با ابزارهای طراحی سایت آشنا باشید، احتمالا اسم شاپیفای (Shopify) را شنیده‌اید، که معروف‌ترین فروشگا‌ه‌ساز حال حاضر است. اگر کسب‌‌وکاری دارید که به تنهایی آن را اداره می‌کنید و برنامه‌نویسی هم بلد نیستید، و البته هنوز آن‌قدر بودجه ندارید که یک تیم برنامه‌نویس استخدام کنید، فروشگاه ساز کار این تیم را به صورت کامل برایتان انجام خواهد داد. بزرگ‌ترین مزیت استفاده از سایت‌های فروشگاه ساز، این است که برای کار با آن‌ها به هیچ گونه دانش فنی نیاز ندارید و حتی مبتدی‌ترین‌‌ها هم می‌‌توانند با چند دقیقه کار کردن با آن‌‌ها، یک سایت فروشگاهی کامل ساخته و فروش را شروع کنید.

با فروشگاه ساز زرین اکسپرس، برای خودتان یک فروشگاه اینترنتی بسازید

خبر خوب برای کسب‌وکارهای داخل کشور این است که بین ابزارهای ایرانی هم، فروشگاه سازهای  معتبر  و کاربردی وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها برای خودتان یک سایت فروشگاهی ساخته و با آن کالا یا خدمت بسازید. زرین اکسپرس یک فروشگاه ساز کامل است که با استفاده از آن، نه تنها بخش‌‌های مختلف یک سایت مثل بلاگ، سرچ و فیلتر، صفحات گوناگون و اتصال به ابزارهای آنالیز در اختیار شماست، بلکه می‌‌توانید به درگاه پرداخت اینترنتی هم وصلش کنید و امکان یک خرید کاملا امن را به مشتریان خودتان بدهید.

آیا زرین اکسپرس رایگان است؟

ساخت نسخه اولیه فروشگاه اینترنتی در زرین اکسپرس کاملا رایگان است، یعنی کافی است کد ملی و شماره تلفن خودتان را وارد کرده و وارد حساب کاربری خودتان شوید. حالا محیط کاربری در اختیار شماست تا یک سایت بسازید و بدون نیاز به اینماد، فروش را شروع کنید (در مراحل بعدی و ارتقا به پکیج حرفه‌‌ای، اینماد را حتما نیاز خواهید داشت). البته بعد از ۱۴ روز باید این نسخه را به «پکیج حرفه‌ای» تغییر بدهید، و از امکانات کامل زرین اکسپرس با یک قیمت سالانه منطقی استفاده کنید.

ویژگی‌های فروشگاه زرین اکسپرس برای فروش بیشتر کسب‌وکار شما

همان‌طور که گفتیم، ساختن نسخه اولیه فروشگاه در زرین اکسپرس برای همه رایگان است. در واقع این سایت ساز مدعی است که تمام فیچرها و امکانات آن برای «فروش بیشتر» طراحی شده‌اند، از جمله امکان اتصال به درگاه پرداخت هوشمند زرین پال.زرین پال، به تمامی کاربران خود درگاه پرداخت مستقیم ارائه می‌دهد و پرداخت‌کنندگان بلافاصله بعد از کلیک روی دکمه پرداخت به صفحه پرداخت بانکی (درگاه پرداخت بانک ملت، پرداخت الکترونیک سپهر، پرداخت الکترونیک پاسارگاد و…) هدایت شده و هیچ صفحه واسطی به آن‌ها نشان داده نمی‌شود.

بیایید با هم چند ویژگی اصلی و مهم در فروشگاه ساز زرین اکسپرس را بشناسیم:

  • نیاز نداشتن به دانش فنی برای ساختن و طراحی فروشگاه اینترنتی
  • یک دامنه ir اختصاصی برای سایت شما
  • امکان اضافه کردن محصولات دیجیتال به صورت نامحدود (در پکیج حرفه‌‌ای)
  • ایجاد فیلتر و دسته‌بندی‌های متنوع برای محصولات
  • اتصال به ترب و ایمالز
  • اپلیکیشن PWA
  • امکان اتصال به Google Analytics و Google Tag Manager
  • امکان مشاهده کاربرانی که بیشترین خرید را داشته‌اند
  • طراحی مینیمال و ساده، قابل دسترسی برای همه کاربران و خریداران
  • امکان ایجاد بلاگ اختصاصی
  • گزارش‌گیری حرفه‌ای
  • تسویه حساب ۲۴ ساعته با درگاه
  • قابلیت شخصی‌سازی روش‌های ارسال

چه کسانی می‌توانند با زرین اکسپرس فروشگاه بسازند

زرین اکسپرس می‌تواند تمام چالش‌‌های فروش و ارسال را برای همه صاحبان فروشگاه اینترنتی رفع کند. چالش‌‌‌هایی مثل گم شدن سفارش‌ها در مرحله ارسال، دیر شدن پاسخگویی به مشتریان در زمان‌های شلوغی، بالا رفتن تعداد کارکنان با وجود نبودن سرمایه و… هر کسی که برای فروش محصولاتش یک پلتفرم منظم با قابلیت کنترل و مدیریت می‌‌خواهد، مخاطب زرین اکسپرس خواهد بود.

این فروشگاه ساز مناسب کسانی است که:

  • محصولات فیزیکی و دیجیتال به مشتریان خود می‌فروشند.
  • در مرحله مقیاس‌ دادن (Scaling) کسب و کار خود هستند و مشتریان آن‌ها بیشتر می‌شود.
  • تیم‌های کوچکی که سرمایه مورد نیاز برای استخدام نیروی فروش را ندارند و می‌خواهند خودشان این کار را به عهده بگیرند.
  • افرادی که در بازاریابی و فروش ماهر هستند، اما نمی‌دانند چطور باید یک فروشگاه آنلاین ساخت.
  • افرادی که به فروشگاه اینترنتی نیاز دارند اما دانش فنی راه‌‌اندازی آن را ندارند.
  • افرادی که دانش فنی را دارند، اما بیشتر روی جنبه‌‌های فروش کسب‌وکار متمرکز باشند و کار ساخت فروشگاه را برون‌سپاری کنند.

بیایید فراموش نکنیم که فضای مجازی به خیلی از افراد اجازه داد که کسب‌‌وکار خودشان را داشته باشند، و بدون نیاز به اجاره یک مکان یا صرف هزینه زیاد، بتوانند در خانه درآمدزایی کنند. در کوچک‌ترین شهرها و روستاهای ایران هم کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید، تا بتوانید یک آنلاین شاپ راه بیاندازید و برای خانواده‌تان پول دربیاورید. حالا با فروشگاه ساز زرین اکسپرس، این امکان حتی برای تازه‌کارترین این افراد فراهم است که فروششان را گسترش بدهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر