صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۱ - ۲۶ دی ۱۴۰۲

جذب ۱۷۲۹ مدرس در ۳ طرح آموزشی دانشگاه آزاد البرز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز از اجرای طرح دستیار آموزشی، طرح هیئت علمی وابسته و جذب هیئت علمی پیوسته در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 891252

حسین کلانتری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از اجرای طرح دستیار آموزشی، طرح هیئت علمی وابسته و جذب هیئت علمی پیوسته بر اساس طرح ماموریت‌گرایی مبتنی برآمایش در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد:‌ اجرای این طرح جهشی در گسترش فضای انقلابی دانشگاه محسوب می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با جذب ۱۷۲۹ مدرس در این سه طرح تلاش می‌کند تا با به‌کارگیری استادان نخبه بر اساس اهداف عالیه مندرج در سند تحول و تعالی دانشگاه با ارائه بهترین خدمات آموزشی به تعلیم و تربیت آینده‌سازان پرافتخار این مرزوبوم بپردازد.

وی عنوان کرد: در اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در بسته کاری ارتقای کیفیت، کارآمدی دوره‌های تحصیلی، راهکنش اصلاح و کارآمدسازی نظام جذب، ارزیابی و جبران خدمات اعضای هیئت علمی، دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اقدام به جذب ۱۹ عضو هیئت علمی پیوسته، ۵۲ عضو هیئت علمی وابسته و تعداد ۱۶۵۸ دستیار آموزشی در گروه‌های مختلف علوم انسانی و هنر، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و پزشکی کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت: یکی از اهداف تربیت دانشجویان دکتری در دانشگاه، تأمین و تربیت استادان آینده برای نظام آموزش عالی کشور بوده و استاد شدن نیز فقط از مسیر ممارست، تجربه و مشق استادی حاصل می‌شود به همین منظور دانشگاه آزاد اسلامی همانند سایر دانشگاه‌های معتبر دنیا این فرصت را برای دانشجویان دکتری خود ایجاد و دستورالعمل آن را به واحد‌های دانشگاهی ابلاغ کرده است.

کلانتری بیان کرد: این طرح نشان می‌دهد که دیگر دانشجویان صرفاً دنبال مدرک نیستند؛ بلکه به دنبال مهارت و کارآفرینی هستند. به‌طور متوسط دستیاران آموزشی امکان تدریس ۶ تا ۲۰ واحد را برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی فراهم می‌شود که در طول این دوره از کارگاه‌های آموزشی چهار ساعتی برای آشنایی با مهارت‌های علوم تربیتی و تدریس دانشگاهی استفاده خواهند کرد و در فعالیت دستیاری آموزشی، استاد راهنمای مدرسی یا استاد پشتیبان خواهند داشت که راهبری و هدایت او را در دوره تدریس بر عهده می‌گیرد.

وی مطرح کرد:‌ کارآمدی دستیاران به‌طور مستمر در طول دوره، رصد و ارزیابی می‌شود که در صورت موفقیت در ارزیابی‌ها گواهی دوره مدرسی دریافت می‌کنند و در واقع در این برنامه مطابق با آیین‌نامه دستیاری تخصصی دانشگاه از مزیت معافیت بخشی از شهریه متناسب با میزان و کیفیت تدریس، برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر