صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

موفقیت طلبه اصفهانی در دفاع از پایان نامه «ساختارشناسی سوره حج»

طلبه مدرسه علمیه تخصصی حضرت زینب کبری (س) آران و بیدگل، از پایان‌نامه خود با عنوان «ساختارشناسی سوره حج بر اساس روایات تفسیری»، دفاع کرد.
کد خبر : 890615

به گزارش گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، زینب اکبرزاده آرانی طلبه سطح ۳ رشته تفسیر و علوم قرآن مدرسه علمیه تخصصی زینب کبری (س) آران و بیدگل، از پایان نامه خود با عنوان «ساختار شناسی سوره حج بر اساس روایات تفسیری»، با راهنمایی خانم فاطمه مرشدی بیدگلی و داوری حجت الاسلام طیب حسینی دفاع کرد.

اکبرزاده در دفاع از پایان نامه خود گفت: روش ساختاری، روشی نوین در تفسیر و فهم آیات الهی است که در قالب ساختارشناسی سوره‌ها برای دست‌یابی ارتباط منسجم میان آیات سوره و ارائه تصویری زیبا، پیوسته و هماهنگ از آیات سوره رخ می‌نماید تا به تفسیری دقیق و در خور مراد خداوند حکیم نائل شود و در این در پژوهش به شیوه توصیفی و روش کتابخانه‌ای انجام شده، سعی شده تا انسجام ساختاری سوره حج با توجه به روایات تفسیری بررسی شود.

وی افزود: محتوای سوره حج، بیشتر براساس مطالب اصول دین و فروع دین است، از این رو به تبیین ساختارشناسی این سوره براساس اصول دین و فروع دین پرداخته شده است.
طلبه مدرسه علمیه تخصصی زینب کبری (س) آران و بیدگل گفت: در آیات سوره حج به سه مورد از اصول دین یعنی توحید، نبوت و معاد و از فروع دین به نماز، حج، جهاد، زکات و امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر