همایش بینالمللی نقد و واکاوی مدیریت برگزار میشود
به گزارش خبرنگار گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، وقتی از ضد بازاریابی سخن به میان میآید، دو مفهوم در دو سطح به ذهن میرسد. نخست مفهوم خرد یعنی تخریب رقبا با راهاندازی کارزارهای افشاگرانه و حتی گاهی بر پایه دادههای دروغین در راستای از میدان بیرون راندن رقیب_ این مفهوم اکنون مورد نظر نیست_، مفهوم کلان و دوم ضد بازاریابی اشاره به اندیشه و رویکردی مهم در مدیریت نوین دارد.
امروز اندیشههای بازار آزاد هار در جهان و به ویژه در کشورهای سرمایهداری غالب شده است. اساس این اندیشه بر بنیاد این جمله است که سود مقدس است. وقتی امری زمینی، مقدس میشود در پی آن هر راهی در رسیدن به آن روا میگردد.
سرانحام این اندیشه در صنعت مد-زیبایی دیده میشود، انسانیتزدایی از انسان؛ بمیر و بکش، اما زیبا (به معنای مورد نظر صنعت مد) شو از ابرگفتمانهای حاکم بر جهان امروز است.
در واقع در مقابل این شکل از نگاه که در راستای دستیابی به بازار بیشتر و پیامد آن سود بیشتر که هرکاری را در جهت بازاریابی موجه میداند، اندیشه جایگزینی بهوجود آمده با مفهوم مدیریت ضد بازاریابی.
یکی از محورهای اصلی همایش مدیریت که در بغداد برپا میشود، مدیریت ضد بازاریابی است.
بر اساس این معنا از مدیریت، کسب سود منطقی از طریق صادق بودن با مخاطب است. در این روش به جای تبلیغات آکنده به دروغ و جذب خریدار به هر قیمت، تمرکر بر گفتن واقیعت پیرامون محصول است.
گفتن از نقاط ضعف و قدرت محصول به شکل همزمان و تلاش برای جذب خریدارانی که نیاز واقعی به محصول مورد نظر دارند و نه ساختن حس نیاز در آنها.
یازدهمین کنفرانس بینالمللی نقد و واکاوی مدیریت در هزاره سوم از سوی اندیشکده مطالعات کاربردی ضدبازاریابی و با همکاری چندین دانشگاه و نهاد علمی روز 24 دیماه در شهر بغداد برگزار میشود.
کلیه پژوهشگران، مدیران، استادان دانشگاه و علاقهمندان برای کسب اطلاعات تکمیلی میتوانند به این نشانی مراجعه کنند.
انتهای پیام/