نسخه ترمیمیافته سند تحول بنیادین بررسی میشود
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری فناوری آنا، سی و دومین جلسه کمیسیون راهبری تحول بنیادین با حضور دبیرکل شورای عالی آموزشوپرورش و سایر اعضای آن در سالن جلسات دبیرخانه این شورا برگزار شد.
در این جلسه که به موضوع «اعتباربخشی کیفی سند تحول بنیادین ترمیمیافته» اختصاص داشت، محمود امانی، دبیرکل شورای عالی آموزشوپرورش گفت: سند تحول بنیادین یکی از سرمایههای ملی نظام تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران است که بر انطباق مفاد سند تحولترمیم یافته با مبانی نظری تحول بنیادین و وفاداری به محتوای سند فعلی تأکید دارد.
امانی اظهار کرد: در فرآیند ترمیم سند تحول بنیادین بر اساس سه رویکرد مندرج در مصوبه 986 شورای عالی آموزشوپرورش مبنی بر «آیندهنگری، اصلاح و اجرا» اقدام شده است.
وی ابراز کرد: برای بهروزرسانی و ترمیم سند تحول بنیادین اقدامات اجرایی چون اعلام فراخوان عمومی و نظرسنجی کشوری، انجام پژوهشهای کاربردی، تشکیل کارگروههای تعاملی با حضور صاحبنظران نظام تربیت و تربیت و برخی از وزرای پیشین، انجام مراحل چندگانه اعتبارسنجی، تنقیح مقررات و استلزامات تقنینی سند در کارگروه تخصصی حقوقی، اعمال منویات مقام معظم رهبری در محتوای آن و تطبیق با برنامه توسعه هفتم و... انجام شده است.
امانی اظهار کرد: «ایجاد تناظر بین عناصر سازهای سند تحول، شاخصپذیر کردن اجزا، تقریب آرمان با واقعیت، رفع ابهامات احتمالی، ویراستاری نگارشی و رسایی مضمون، درج شاخصهای کلیدی منطبق با اهداف عملیاتی، افزودن فصل «مدرسه صالح»، تدوین پیوست مالی سند، تبیین چارچوب نهادی و .... از مصادیق ترمیم سند تحول بنیادین است.
دبیرکل شورای عالی آموزشوپرورش در ادامه گفت: نسخه ترمیمیافته سند تحول بنیادین پس از اعتبارسنجی ملی از طریق سامانه جامع، در صحن شورای عالی آموزشوپرورش ارائه و بررسی خواهد شد.
انتهای پیام/