صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد؛

واکاوی عملیات طوفان‌الاقصی از منظر رسانه

در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند نشست تخصصی با عنوان «واکاوی عملیات طوفان‌الاقصی از منظر رسانه» توسط ناصر سلیمانی، پژوهشگر مدیریت رسانه‌ای ارایه شد.
کد خبر : 890163

به گزارش گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بررسی پژوهش با عنوان «واکاوی عملیات طوفان‌الاقصی از منظر رسانه» نشست تخصصی تاب‌آوری و هدایت افکارعمومی برگزاری همزمان نشست دوره‌ای همایش بین‌المللی طوفان‌الاقصی و چهل و چهارمین نشست راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آنا در گفتگو با مدیر گروه پژوهشی پدافند رسانه‌ای واحد دماوند؛ بیش از 30 پروژۀ تحقیقاتی مرتبط با موضوع همایش با تأکید بر رویکرد مسأله محوری و حل مسأله و همچنین حمایت اساتید منتور در این گروه پژوهشی تدارک دیده شده و نتایج آنها به تدریج در قالب نشست های تخصصی ارایه می‌شود.

حسینی دانا گفت: یکی از سخنرانی‌های پژوهشی این نشست با عنوان «واکاوی عملیات طوفان‌الاقصی از منظر رسانه» توسط ناصر سلیمانی، پژوهشگر مدیریت رسانه‌ای ارایه شد.

پژوهشگر در تحقیق خود با اشاره به محاصرۀ طولانی نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی به ارزیابی دلایل الزام‌آور نبرد طوفان‌الاقصی پرداخته و پیامدهای این نبرد را ارزیابی کرده است.

وی با اشاره به شکست استراتژی مشترک رژیم صهیونیستی و کشورهای مدعی رهبری جهان اسلام برای اخراج ملت فلسطین از باریکۀ غزه، برملا شدن ماهیت پوشالی ارتش این رژیم را برجسته کرده است.

سلیمانی با اشاره به کنگرۀ سال 1897 سران صهیونیستی در بال سوئیس برای تغییر چهرۀ پلید صهیونیسم جهانی به یک گروه معصوم و ظلم کشیده! از طریق تسخیر رسانه‌های بزرگ و تدوین پروتکل‌های رهبران صهیون، نقش غول‌های صهیونیستی در تحریف حقایق جهانی را بسیار خطرناک توصیف کرده است.

این پژوهشگر با نشان دادن تلاش رسانه‌های جهانی برای تحریف حقایق و معرفی ملت مظلوم فلسطین به عنوان یک ملت تروریسم! مصادقی از توجیه جنگ غزه به نفع اسرائیل را مطرح کرده است.در ادامۀ این تحقیق، فراتاکتیک‌های پُراستفاده در اخبار رسانه‌های صهیونیستی مانند وارونه‌سازی، برچسب‎زنی، قاب‌بندی واقعیت و سانسور بررسی شده و اقدامات رژیم صهیونیستی برای تأثیرگذاری بر افکارعمومی جهان نشان داده شده است.

سلیمانی با تأکید بر عملکرد رسانه‌های اجتماعی در مقابله با تبلیغات سیاسی رژیم صهیونیستی، روی‌آوردن به اقدامات تخصصی، دیپلماسی رسانه‌ای در فضای مجازی، شبکه‌سازی، جریان‌سازی، اجماع جهانی، افزایش همگرایی و توان‌افزایی سواد رسانه‌ای عمومی را به عنوان راهکارهای غلبه بر عملیات رسانه‌ای صهیونیسم جهانی، توصیه کرده است.حسینی دانا خاطرنشان کرد که با دریافت نتایج تحقیقات سایر پژوهشگران همکار، نشست‌های بعدی در هفته‌های آتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر