صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ضرورت توسعه نقش دانشگاه‌ها در ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان

رئیس شورای سیاستگذاری دهمین همایش ملی ترویج اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماعی گفت: توسعه نقش دانشگاه‌ها در ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان ضرورت دارد و همچنین برای فعالیت‌های فرهنگی باید یک توافق فرهنگی انجام شود.
کد خبر : 889946

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی شهبازی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در جلسه شورای سیاستگذاری دهمین همایش ملی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت پذیری اجتماعی که امروز ۱۸ دی ماه در تالار امیرکبیر معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد اظهار کرد: تعریف دقیقی از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی وجود ندارد و با توجه به عدم اشتراک نظر درباره این فعالیت‌ها نمی‌توان برنامه‌ریزی مدونی انجام داد.
 
 شهبازی با تاکید بر اینکه بحث آسیب شناسی فرهنگی باید منجر به واژه شناسی فرهنگی شود و پذیرش توسط همگان اتفاق بیفتد، افزود: باید یک توافق فرهنگی انجام شود تا چارچوب‌ها و سیاست‌های کار فرهنگی مشخص گردد.
 
رئیس شورای سیاستگذاری دهمین همایش ملی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت پذیری اجتماعی با اشاره به اینکه هر فرد نظر و نگاه خود را به عنوان موضوعات فرهنگی قلمداد می‌کند، ادامه داد: موضوعات فرهنگی به مرور زمان اتفاق می‌افتند و نمی‌توان انتظار داشت که این موضوعات به سرعت به نتیجه برسند.
 
وی تصریح کرد: دانشجویان در دوران تحصیل با چالش‌ها و مشکلات مختلف روبرو می‌شوند و توانایی مدیریت این چالش‌ها و حفظ انگیزه به عنوان یک عامل کلیدی در رسیدن به موفقیت دانشگاهی و شغلی آینده‌شان تاثیرگذار است از این رو باید به دانشجویان کمک کنیم تا هدفگذاری منطقی و واقع‌بینانه داشته باشند تا به سمت یک هدف مشخص حرکت کنند و انگیزه آن‌ها حفظ شود.
 
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه پرداختن به بحث روانشناختی و اختلالات روانشناختی در میان دانشجویان و جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: ایجاد شادی و انگیزه در مناطق خاص نیز ضرورت دارد، البته هر نوع فعالیت در حوزه فرهنگی نیازمند هم‌افزایی و هماهنگی بین بخشی است.
 
وی اظهار کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند با همکاری با سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های جامع‌تری را برای جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی طراحی و اجرا کنند همچنین با ارائه آموزش، ترویج تنوع و ارزش‌های فرهنگی سالم، می‌توانند نقش مهمی در جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی ایفا کنند و به ترسیم یک تصویر پیشرفته از جامعه‌ای پویا و پایدار کمک کنند.
 
رئیس شورای سیاستگذاری دهمین همایش ملی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت پذیری اجتماعی با تاکید بر اینکه دانشجویان و جوانان می‌توانند در جهت تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی پیشرو باشند، گفت:دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور نقش مهمی در ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی در میان دانشجویان و جوانان دارد.
 
شهبازی در پایان درباره اقدامات موثر نسبت به امیدآفرینی و ایجاد انگیزه در میان دانشجویان گفت: دانشجویان ممکن است با فشار‌های روانی و روانشناختی مواجه شوند که شامل استرس تحصیلی، اضطراب، افسردگی، احساس تنهایی و عدم تعلق، انصراف از تحصیل و مشکلات روانی دیگر باشد، براین اساس امیدآفرینی و ایجاد انگیزه از جمله عوامل اساسی در موفقیت دانشجویان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر