صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۹ - ۱۸ دی ۱۴۰۲

بررسی تطبیقی شخصیت مالک اشتر با سردار شهید سلیمانی در «آینه»

کتاب«آینه» با موضوع بررسی تطبیقی شخصیت مالک اشتر و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منتشر شد.
کد خبر : 889822

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کتاب«آینه» که به سفارش ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان گیلان در قطع وزیری و در ۶ فصل و ۳۶۷ صفحه تهیه و تدوین‌شده اثری مبتنی بر تحقیقات علمی و موثق است.

احمد هدایت‌پناه و محمد دوستار مؤلفان این اثر پژوهشی که از پژوهشگران دانشگاهی هستند به بررسی تطبیقی شخصیت مالک اشتر در زمان امام علی علیه‌السلام و مالک اشتر زمان حال که همان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده؛ پرداخته و اشتراکات این دو شخصیت اثرگذار که یاور امام و ولی فقیه زمان خود بوده‌اند را برشمرده‌اند.

پژوهش محوری از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب «آینه» بوده که با استناد به منابع معتبر تاریخی و اسناد دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منبعی معتبر برای اهل تحقیق و پژوهش فراهم آورده است. 

این کتاب در ۶ فصل با عناوین فصل اول«زندگینامه شهید سردار سلیمانی از کودکی تا شهادت و بخشی از زندگی خصوصی سردار دل‌ها از زبان برادرش»، فصل دوم«زندگینامه شهید مالک اشتر نخعی»، فصل سوم«مجموعه پیام‌های مکتوب امام علی علیه‌السلام برای مالک اشتر و امام خامنه‌ای برای سردار سلیمانی»، فصل چهارم«تحلیل تطبیقی ویژگی‌های سردار معاصر اسلام با سردار صدر اسلام»، فصل پنجم«تطبیق ویژگی‌های سردار سلیمانی و مالک اشتر بر اساس پیام‌های منابع اثر اثرگذار» و فصل ششم«مجموعه پیام‌های استخراج‌شده منابع اثرگذار جامعه» تألیف شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر