صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیر مدرسه راهبر استفاده از هوش مصنوعی در مدارس است

نشست تخصصی «مدیریت مدرسه در عصر هوش مصنوعی» به همت شورای عالی آموزش و پرورش برگزار و بر تحت تاثیر قرارگرفتن شغل ها تحت تاثیر این فناوری تاکید شد.
کد خبر : 889785

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری‌آنا، موسی الرضا کفاش معاون دبیرکل آموزش و پرورش در نشست مدیریت مدرسه در عرصه هوش مصنوعی اظهار کرد: به علت کرونا نظان تعلیم تربیت را تحت تاثیر قرار داد و معلمان با کمک به تکنولوژی سعی کردن فضای تعلیم و تعلیم پابرجا باقی بماند.

وی افزود:هوش مصنوعی و متاورس با توجه به تکنولوژی تمام ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار داده است و سوال مهم این است که هوش مصنوعی فرصت یا تهدید که به نظر بنده هم میتواند هم فرصت باشد هم تهدید و یک چاقو دولبه است.

وی گفت: پدر خوانده هوش مصندعی چهارنگرانی در موضوع مطرح می کند. درحال حاظر هوشمند تر از انسان باشد و انتشار اطلاعات نادرست را سرعت دهد، ممکن است انسان ها را بیکار کند و در سال ۲۰۳۰ میتواند ۳۰۰ میلیون با توسعه آن از بین ببرد و راهی برای متوقف کردن هوش مصنوعی نیست.

خلیل جوادیار دبیر کمیسیون مدیریت آموزشی در زمینه هوش مصنوعی بیان کرد: آیا باید علوم انسانی به فناوری های نوین مثل هوش مصنوعی نزدیک کنیم یا خیر؟ لازم است تغییرات مختلفی در حوزه آموزش و مدیریت رخ دهد و فرد مدیر مدرسه باید سکان دار انجام آن شود و راهبر این فناوری مدیران مدارس هستند.

وی افزود: باید قبول کنیم شرایط آموزشی تغییر کرده است و باید نظام تعلیم و تربیت نیز متناسب با تکنولوژی تغییر کند و ضمن آن شاخص های کیفیت نیز باید حفظ شود. 

جوادیار بیان کرد: وظایف مدیران متعدد و متنوع است که علوم روز و هوش مصنوعی می‌تواند به آن‌ها در انجام وظایف کمک کند بنابراین باید ساختار و نظام مدرسه با رویکردها و استراتژی تغییر کند.

وی گفت: درحضور و غیاب در مدرسه میتواند از هوش مصنوعی استفاده کرد.افت  تحصیل، ترک تحصیل، کمک به دانش آموزان از جمله کاربردهای هوش مصنوعی است.

جوادیار ادامه داد: نصب دوربین و سایر تجهیزات در کلاس برای استفاده از هوش مصنوعی لازم است.سند تحول آموزش و پرورش بهره مندی هوشمندانه از فناوری های نوین در نظام تعلیم و تربیت تاکید دارد که درواقع استفاده از هوش مصنوهی نوعی تکلیف در سند است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر