صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۴۷ - ۱۷ دی ۱۴۰۲

چین پنج شرکت صنایع دفاعی آمریکا را تحریم کرد

چین در واکنش به فروش تسلیحات آمریکا به تایوان چندین شرکت صنایع دفاعی آمریکا را تحریم کرد
کد خبر : 889679

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز یکشنبه گفت پکن پنج شرکت صنایع دفاعی آمریکا را در واکنش به اقدام مشابه واشنگتن (در تحریم شرکت‌ها و شخصیت‌های چینی) تحریم کرده است.این اقدام پس از آن صورت گرفت که آمریکا فروش تسلیحات آمریکا به تایوان را اعلام و واشنگتن شرکت‌ها و افراد چینی را به علل مختلف تحریم کرد.

پکن فروش تسلیحات آمریکا به تایوان را نقض آشکار اصل چین واحد توصیف کرد و وانگ، اعمال تحریم‌های غیرقانونی یک‌جانبه آمریکا به بهانه‌های واهی علیه شرکت‌ها و افراد چینی را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد آن‌ها به‌شدت به حاکمیت و منافع امنیتی چین، خدشه وارد می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است تحریم‌های آمریکا همچنین صلح و ثبات سراسر تنگه تایوان را تضعیف می‌کند و حقوق و منافع مشروع و قانونی عوامل تحریم شده چینی را نقض می‌کند.

بر اساس این بیانیه، در پاسخ به این اقدامات بسیار اشتباه آمریکا و مطابق با قانون ضد تحریم‌های خارجی چین، پکن تصمیم گرفته است پنج شرکت صنایع دفاعی آمریکا را به نام‌های شرکت سیستم‌های زمینی و تسلیحاتی BAE، شرکت عملیات سیستم‌های تکنولوژی آلیانت، شرکت ایرووایرومنت، شرکت ویاست و شرکت دیتا لینک تحریم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر