صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
احمدی‌صدر در گفت‌وگو با آنا خبر داد:

«متادون» مخدر است اما مصرف آن در همه مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ متعارف است

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: متادون یک ماده مخدر است اما مصرف آن یک نوع روش درمانی معتادان است که در همه مراکز ماده ۱۶ (مراکز اجباری ترک اعتیاد ) یک روش متعارف است و در حال حاضر یه عنوان یک روش درمانی در این مراکز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر : 889420

احمد احمدی‌صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: مصرف متادون یک نوع روش درمانی معتادان است که در همه مراکز ماده ۱۶ (مراکز اجباری ترک اعتیاد ) یک روش متعارف است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه مصرف متادون در بسیاری از مراکز ترک اعتیاد نیز برای ترک معتادان تجویز می‌شود اما امروزه مدل‌های دیگری هم برای ترک اعتیاد وجود دارد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در برخی از کشورهای دنیا نیز از روش‌های موفق دیگری به جز متادون درمانی برای ترک اعتیاد بیماران معتاد مورد استفاده قرار می‌گیرد و ما هم سعی در استفاده‌ از این مدل‌های موفق در مراکز فعلی یاور شهر و ... داریم.

احمدی‌صدر همچنین اضافه کرد: ما با جدیت در تلاش هستیم تا روش‌های درمانی غیر از متادون درمانی را استفاده کنیم و معتادان مت به سمت بهبودی حرکت کنند مه اینکه موادمخدر مصرفی خود را قطع کرده و به مصرف یک مخدر دیگر (مثل متادون) مراجعه کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: آمار و برآورد هزینه‌ای از اینکه چه مبلغی صرف متادون درمانی معتادان در مراکز یاورشهر شهرداری تهران می‌شود ندارم اما هر چقدر هم این هزینه کم باشد اثر مطلوبی ندارد و بالاخره یک ماده مخدر است.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: جایگزین کردن مخدر متادون برای درمان معتادانی که تا پیش از انتقال به مراکز یاورشهر ماده مخدر دیگری را مصرف می‌کرده‌اند، اقدام درست و موثری نیست و این روند باید تغییر کند.

احمدی‌صدر یادآور شد: ما با تمام توان از ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم برای ساماندهی و درمان معتادان متجاهر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره‌مند می‌شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر