بهرهبرداری از ۲۰۰ کیلومتر آزدراه در ۱۴۰۳ نیازمند ۱۰هزار میلیارد تومان اعتبار
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، محمود ملازینل با اشاره به برنامههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در حوزه آزادراهی برای سال آینده، اظهار داشت: آزادراه مراغه- هشترود به طول ۲۹ کیلومتر در دست ساخت است و در صورت تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر، در سه ماهه نخست ۱۴۰۳ آماده بهره برداری میشود.
تاکید رئیس جمهوری و کارگروه ملی زیارت بر تکمیل آزادراه گرمسار- سمنان
معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، منطقه سه کنارگذر شرق اصفهان با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی را دیگر پروژه قابل افتتاح در سال آینده برشمرد و تصریحکرد: در طرح آزادراهی "حرم تا حرم" قسمتی از آزادراه گرمسار تا سمنان نه فقط مورد تاکید رئیس جمهوری است، بلکه از سوی کارگروه ملی زیارت نیز در دست پیگیری قرار دارد و اگر این پروژه یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شود، سال آینده به بهرهداری میرسد.
وی افزود: آزادراه شمالی کرج که هفت کیلومتر آن امسال در سفر رئیس جمهوری به استان البرز افتتاح شد، دارای یک بخش ابتدایی به سمت آزادراه همت- کرج و یک بخش پایانی به طرف آزادراه کرج- قزوین در مجموع به طول ۱۸.۶ کیلومتر است و در صورت تامین اعتبار سههزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سهم دولت و همین مقدار از طرف شهرداری کرج، نه تنها آماده بهره برداری میشود، بلکه شرایط اتصال ۱۴ استان و رفع گلوگاه غربی استان تهران فراهم میشود.
وی در ادامه به آزادراه دیگری حدفاصل قم تا بندر امام خمینی (ره) که در کریدور شمال-جنوب قرار دارد اشاره کرد و گفت: کنارگذر قم به طول ۳۰ کیلومتر و کنارگذر شمالی اراک به طول ۴۶ کیلومتر در کریدور قم-اراک-خرم آباد-بندرامام (ره) نیز جزو برنامههای سال آینده است در صورت تامین اعتبار زیر بار ترافیک میرود.
تکمیل باند برگشت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال نیازمند اعتبار ۸۰۰۰ میلیارد تومانی
ملازینل با اشاره به برنامه تکمیل باند برگشت منطقه ۲ آزدراه تهران-شمال، بیانداشت: این پروژه که از سوی بنیاد مستضعفان در حال ساخت است، برای تکمیل به حدود هشتهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا طبق پیشبینیها امکان بهره برداری در بهار ۱۴۰۴ را داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در صورت بهره برداری از منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال، همه تلاشمان را برای آغاز عملیات اجرایی قطعه سه این آزادراه با هدف اتصال پل زنگوله به مرزن آباد به کار میبندیم.
معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، مجموع اعتبار مورد نیاز آزادراههای مذکور که باید توسط دولت تامین شود را حدود ۱۸هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: هشتهزار میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به باند برگشت آزادراه تهران-شمال است و برای تکمیل ۲۰۰ کیلومتر آزادراه مذکور که سال ۱۴۰۳ امکان بهره دارند، باید بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از سوی دولت تامین اعتبار شود.
بهره برداری از ۲ آزادراه تا پایان ۱۴۰۲
ملا زینل با اشاره به پروژههایی که تا پایان امسال آماده بهره برداری میشوند، بیانداشت: باقیمانده باند رفت آزادراه منجیل رودبار به طول هشت کیلومتر، بخشی از طرح آزادراه قزوین-رشت است که ۱۳۰ کیلومتر آن در سنوات قبل و سه کیلومتر دیگر در سال گذشته افتتاح شد، نیز در اویل اسفندماه امسال آماده افتتاح میشود.
وی در پایان یادآور شد: آزادراه تبریز-مرند به طول ۲۴ کیلومتر از ادامه کنارگذر غربی تبریز به سمت مرند تا صوفیان به شبستر هم اگر برای تجهیز به علائم و اقدامات جانبی، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز آن تامین شود، تا پایان امسال قابل بهره برداری است.
انتهای پیام/