صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۲ - ۱۵ دی ۱۴۰۲

از بایگانی شدن رساله‌های دانشجویی در کتابخانه‌ها تا دعوت از دانشگاه آزاد برای پژوهش در حوزه شیلات

مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بایگانی شدن رساله‌های دانشجویی در کتابخانه‌ها بر لزوم پژوهش در حوزه شیلات تأکید کردند.
کد خبر : 889222

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان در نشستی تفاهم‌نامه پژوهشی امضا کردند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در این نشست اظهار کرد: نیروی مردمی سپاه همیشه و در همه حال همراه و همگام با ملت غیور کشور بوده و در حوزه علمی درراستای شناسایی مشکلات جامعه و خدمات‌رسانی به مردم بسیار موفق عمل کرده است.

کامبیز نرماشیری افزود: بررسی‌ها نشان داده که اکثر پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی به جای قرار گرفتن در مسیر کاربردی و عملیاتی شدن در کتابخانه‌ها بایگانی می‌شود، لازم است دانشگاه‌ها بیش از پیش در مسیر تحقیقات کاربردی گام بردارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید مطالبات و تأکید مقام معظم رهبری درباره تولید علمی را به منصه ظهور برسانند، عنوان کرد: ایران از نظر رشد علمی پیشتاز بوده و همواره نسبت به سایر کشور‌های منطقه رتبه قابل توجهی دارد، اما هنوز به جایگاه اصلی خود در این زمینه دست نیافته است.

دبیر هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه و سپاه بیان کرد: نتایج حاصل از انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید تعالی، توسعه و پیشرفت استان و رفاه مردم باشد.

نرماشیری تأکید کرد: با توجه به ظرفیت سپاه و دانشگاه آزاد اسلامی این امکان وجود دارد که مشکلات و نیاز‌های منطقه و استان شناسایی و به دانشگاه معرفی شود و دانشگاه در راستای مرتفع کردن مشکلات و ارائه راه‌حل‌های مناسب و علمی در قالب طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه و رساله اقدام لازم را انجام دهد.

نگاه علمی به مسائل جامعه بسترساز پیشرفت است

معاون علمی و پژوهشی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان هم با قدردانی از تأکید بیش از پیش دانشگاه در انجام برنامه‌های علمی برای رفع مشکلات استان، عنوان کرد: سپاه سلمان آماده همکاری با نهاد‌ها بوده و علاقه‌مند به بهره‌مندی از همه ظرفیت‌هاست.

حسن میرشکار افزود: نگاه علمی به مسائل جامعه بسترساز پیشرفت است، سپاه در حوزه پژوهش و انجام فعالیت‌های علمی برنامه‌هایی دارد که با همکاری دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این مجموعه امکان کاربردی و عملیاتی‌شدن آنها بیش از پیش مسیر بوده و یکی از برنامه‌‌‌ها، توانمندسازی دانشجویان با حضور در حوزه‌های تحقیقاتی و عملیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم در حوزه طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های استادان و دانشجویان این است که متأسفانه اکثر این فعالیت‌ها مرتبط با مشکلات استان کار نشده؛ به همین دلیل در کتابخانه‌ها بایگانی شده است.

معاون علمی و پژوهشی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با دعوت از دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری در حوزه شیلات در شهرستان چابهار، گفت: یکی از برنامه‌های سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز به‌صورت تخصصی برای هر موضوعی است، هم‌اندیشی و تضارب آرا درباره مسائل می‌تواند ضمانت اجرایی بیشتر و مناسب داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر