صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۲۴ - ۱۴ دی ۱۴۰۲

شورای امنیت حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای حمله تروریستی کرمان را به شدت محکوم کرد.
کد خبر : 889158

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، اعضای شورای امنیت حمله تروریستی بزدلانه در شهر کرمان جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۴ را با شدیدترین الفاظ محکوم کردند، اقدام مذموم تروریستی‌ای که منجر به کشته و زخمی ده‌ها نفر از مردم بی‌دفاع شد.

اعضای شورای امنیت مراتب همدردی و تسلیت عمیق خود را به خانواده قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز و برای مجروحان شفای عاجل و کامل آرزو کردند.

شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدید‌ها برای صلح و امنیت بین المللی است. اعضای شورای امنیت بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آن‌ها تاکید کردند. آن‌ها از همه کشور‌ها خواستند، بر اساس تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت با دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات ذ‌ی‌ربط در این زمینه همکاری فعال داشته باشند.

اعضای شورای امنیت تاکید کردند که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آنها، در هر مکان، هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، مجرمانه و غیرقابل توجیه است. آن‌ها مجددا بر لزوم مبارزه همه کشور‌ها به هر وسیله، مطابق با منشور سازمان ملل متحد و سایر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بین‌الملل حقوق بشر، حقوق بین‌المللی پناهندگان، و حقوق بین‌المللی بشردوستانه، با تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی ناشی از اقدامات تروریستی تاکید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر