صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عرضه ربات اسکلت بیرونی هوشمند در نمایشگاه ایران‌ساخت

ربات اسکلت بیرونی هوشمند ساخته دست محققان یک شرکت‌ دانش‌بنیان در یازدهمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی، تست و آزمون پیشرفته ایران‌ساخت به نمایش در آمد.
کد خبر : 888968

محمدحسن علیزاده، کارشناس فنی شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات توان‌بخشی در حاشیه «یازدهمین نمایشگاه مواد، تجهیزات آزمایشگاهی، تست و آزمون پیشرفته ایران‌ساخت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره کارایی و مزیت دستگاه «ربات اسکلت بیرونی» برای بیماران دچار ناتوانی در بخش‌های سیستم عصبی، توضیح داد: این دستگاه که در قالب یک صندلی هوشمند طراحی شده به همراه یک «واکر رباتیک» و مجهز به  یک ریموت کنترل از راه دور، برای بیماران دچار ضایعه نخاعی، فلج کامل و به‌طور کلی افرادی که توان حرکتی خود را در اثر اختلال «سیستم عصبی»، از دست داده‌اند، کارآمد است.

وی درباره مزیت فناورانه این محصول دانش‌بنیان افزود: «فناوری مکاترونیک» یا تلفیقی از مکانیک و الکترونیک که شامل بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری محصول می‌شود، فناوری خاص به‌کار رفته در این دستگاه است.

علیزاده، توضیحات بیشتری درباره مشخصات فنی و منحصربه‌فرد بودن این ربات اسکلت بیرونی ارائه کرد و گفت: این اسکلت، اولین و تنها دستگاه تولیدشده در خاورمیانه است که صفر تا صد آن را مهندسان و متخصصان داخلی، طراحی و تولید کرده‌اند.

کارشناس فنی این شرکت دانش‌بنیان، درخصوص عملکرد این اسکلت هوشمند تصریح کرد: این اسکلت به بدن بیمار وصل می‌شود و با وارد کردن دستور از طریق ریموت، ربات واکر شروع به‌کار می‌کند و فرد را به حرکت درمی‌آورد.

علیزاده با اشاره به مزیت‌های تخصصی و فنی اسکلت هوشمند، افزود: قابلیت تنظیم و احتساب سرعت گام، طول گام و ارتفاع گام‌ها ازجمله کاربردهای تخصصی این محصول دانش‌بنیان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر