صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۳ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
فینال جام حذفی

جنگ تمام عیار فوتبالی در خرمشهر/ مظلومی به دنبال هت‌تریک در خرمشهر

تیم فوتبال استقلال امروز (یکشنبه) در فینال جام حذفی در شهر خرمشهر به مصاف ذوب آهن اصفهان می‌رود.
کد خبر : 88875

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا،‌ فینال جام حذفی امروز (‌یکشنبه) در ورزشگاه خرمشهر بین دو تیم ذوب آهن و استقلال برگزار می شود.


تیم استقلال در لیگ برتر در رده سوم قرار گرفت تا حضورش در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آینده قطعی شود اما شاگردان مظلومی قصد دارند در فینال جام حذفی به قهرمانی برسند تا ناکامی لیگ برتر را جبران کنند. پرویز مظلومی تاکنون دو دوره قهرمانی جام‌حذفی را به دست آورده است و قصد دارد این بار هم سومین قهرمانی خودش را ثبت کند. اگر استقلال در فینال جام حذفی به قهرمانی برسد هم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت و هم اینکه تراکتور هم به مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا می کند.


اما حریف استقلال، تیم قدرتمند ذوب‌آهن است. ذوب آهنی‌ها چهارشنبه گذشته مقابل العین امارات شکست خوردند و از گردونه لیگ قهرمانی آسیا حذف شدند حالا این تیم به دنبال قهرمانی در فینال جام حذفی است. به طوری که یحیی گل محمدی سرمربی تیم به هوادارانشان قول قهرمانی در فینال جام حذفی را داده است.


این مسابقه برای اولین بار در ورزشگاه تازه تاسیس خورمشهر برگزار می شود. یکی از نکات حائز اهمیت این دیدار این است که ذوب آهنی‌ها نسبت به استقلال استراحت کمتری داشتند و شاید همین موضوع بر روند کار آنها تاثیر بگذارد. از طرفی دیگر هم استقلالی ها هم چندوقتی از شرایط مسابقه دور بودند و شاید گرمای هوا در خوزستان تا حدودی آنها را به دردسر بیاندازد.


استقلال در این دیدار خسرو حیدری و سجاد شهباززاده را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. غیبت این دو بازیکن می تواند تا حدودی در روند کاری شاگردان مظلومی خلل ایجاد کند اما حضور مهدی رحمتی در این دیدار به آنها امیدواری می دهد. البته حضور این بازیکن هم با حرف و حدیث بسیار زیادی روبه رو بود چرا که ذوب آهنی‌ها معتقدند در این دیدار مهدی رحمتی طبق آئین نامه انضباطی باید محروم باشد اما رئیس کمیته انضباطی نظرش با ذوب آهنی‌ها متفاوت بود.


ذوب آهنی‌ها در این دیدار هاشم بیگ زاده را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. اما برطرف شدن مصدومیت مهدی رجب زاده و حضورش به عنوان کاپیتان باتجربه در این تیم باعث دلگرمی بازیکنان است.


بعد از اینکه استقلال در لیگ برتر در رده سوم قرار گرفت اعضای هیات مدیره تصمیم به برکناری پروزی مظلومی گرفتند اما این کار تا فینال جام حذفی به تعویق افتاد. بنابراین مربی بازنده فینال لیگ برتر در صورت شکست در جام حذفی ممکن است کارش را هم در فصل آینده از دست بدهد!


استقلال با 6 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی نه تنها پر افتخارترین تیم جام حذفی ایران است بلکه بیشترین حضور در فینال را هم تجربه کرده است و ذوب آهن هم قهرمان فصل گذشته جام حذفی است که سه مرتبه قهرمانی این جام شده است. ذوب آهن هم بهترین نتیجه را در فینال تاریخ جام‌های حذفی داشته است. اگر ذوب آهن قهرمان شود بعد از سپاهان و پرسپولیس سومین تیمی است که قهرمانی خود را در جام حذفی تکرار می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر