صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۰۳ - ۰۶ دی ۱۴۰۲
در گفت‌وگو با آنا تأکید شد؛

پایه‌ریزی ایده‌های جدید برای تولید محصولات متناسب با رویکرد توسعه پایدار

نایب‌رئیس کمیته فنی متناظر ISO/TC ۲۶۶ INSO با تأکید بر پایه‌ریزی ایده‌های جدید برای تولید محصولات متناسب با رویکرد توسعه پایدار، رویکرد نوین در طراحی سیستم‌های پایدار را متشکل از روش‌های تولید، مواد مصرفی و فرآیند‌های ساخت و توسعه عنوان کرد.
کد خبر : 887616

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ پرویز درویش معاون تدوین و ترویج استاندارد کشور در حکمی مجید رحیمی‌زاده عضو هیئت علمی گروه کشاورزی و رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی را به‌عنوان نایب‌رئیس کمیته فنی متناظرINSO/ISO/TC۲۶۶ منصوب کرد.

رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی به همین مناسبت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: کمیته‌های فنی متناظر ایزو، کمیته‌های علمی - تخصصی هستند که اعضای آن از بین گروه‌های صلاحیت‌دار و علاقه‌مند به مشارکت در تدوین و بازنگری استاندارد‌های بین‌المللی انتخاب می‌شوند و کار اصلی آنها، مشارکت در تهیه و تدوین استاندارد‌های بین‌المللی است.

رحیمی‌زاده اضافه کرد: در حقیقت کمیته‌های فنی از ارکان مهم سازمان بین‌المللی ISO محسوب می‌شوند.

عضو هیئت علمی گروه کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی عنوان کرد: کمیته فنی متناظر ISO/TC۲۶۶ INSO/ با عنوان تقلید حیاتی (مدل‌سازی و الگوبرداری از طبیعت) که دبیرخانه آن در اداره‌کل استاندارد خراسان شمالی مستقر است، تحت نظارت دبیرخانه کمیته ملی و هیئت فنی ایران، وظیفه تحقق مشارکت در فعالیت‌های کمیته فنی بین‌المللی نظیر خود را برعهده دارد.

 نایب‌رئیس کمیته فنی متناظرINSO/ISO/TC۲۶۶ در پاسخ به این سؤال که کمیته فنی متناظر چه رسالتی دارد؟ مطرح کرد: مهم‌ترین رسالتی که این کمیته بین‌المللی دنبال می‌‌کند، پایه‌ریزی یک رویکرد نوین در طراحی سیستم‌های پایدار، روش‌های تولید، مواد مصرفی، فرآیند‌های ساخت و توسعه ایده‌های جدید برای تولید محصولات متناسب با رویکرد توسعه پایدار است.

رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی در ادامه توضیح داد: استاندارد‌های تدوین شده توسط این کمیته فنی بین‌المللی با تقلید از طبیعت سعی در ایجاد تنوع و پایداری سیستم‌ها، افزایش طول عمر آنها، کاهش خطرات احتمالی و حفاظت از محیط‌ زیست دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر