صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۳:۲۵ - ۰۵ دی ۱۴۰۲

طراحی استاندارد نمودی از احترام به مشتری

اولین دوره مسابقه دیجی‌کالا پرایز با هدف احترام به مشتری بوسیله رعایت استاندارهای طراحی برگزار شد
کد خبر : 887391

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و قناوری آنا، دیجی‌کالا پرایز، یک رقابت جهانی در زمینه طراحی است که با همکاری با بسته‌ها (تنها رویداد بین‌المللی دیزاین بسته‌بندی ایران) برگزار می‌شود. این رقابت با هدف ایجاد بستری برای نوآوری و خلاقیت افراد در حوزه دیزاین، در هر دوره مسائل و موضوعات مختلفی را انتخاب خواهد کرد.

اولین دوره دیجی‌کالا پرایز با موضوع «خلق راه‌حل‌های نوآورانه دیزاین بسته‌بندی‌های دیجی‌کالا، بـرای ایجاد ارتباط حسی با مخاطبان» در خرداد ۱۴۰۲  آغاز شد و از طراحان و تمام افراد خلاق سراسر جهان دعوت شد تا با ایده‌های نوآورانه و هوشمندانه در این رقابت شرکت کنند. 

حمیدرضا چیتچیان، دایرکتور برند دیجی‌کالا، در یک مصاحبه درباره دیجی‌کالا پرایز صحبت می‌کند: هدف از برگزاری مسابقه دیجی‌کالا پرایز چه بوده است؟

«دیجی‌کلا به عنوان یک کمپانی که نزدیک به ۱۷ سال در ایران درحال فعالیت بوده است، همیشه دیزاین را یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خود می‌داند. برای ما در دیجی‌کالا، مسئله دیزاین در ابعاد مختلفی حائز اهمیت است. مثل طراحی وب‌سایت یا هر نمود دیگری از طراحی که مشتریان با آن برخورد و ارتباط دارند. بر همین اساس یکی از اهداف اصلی ما در برگزاری این مسابقه، ساخت یک ارتباط فعالانه با طراحان بوده‌است.» 

چیتچیان یکی از ارزش‌های اصلی برند دیجی‌کالا را مشتری محوری عنوان می‌کند. او معتقد است که داشتن یک طراحی استاندارد با کیفیت در تمام نقاط مواجهه‌ مشتری با برند دیجی‌کالا بیش از هر چیزی نمودی از احترام به مشتری است. او با اشاره به این که مشتری محوری می‌تواند نمودهای متفاوتی در امور مختلف هر کسب‌وکار داشته باشد، نمود اصلی مشتری محوری در کمپانی دیجی‌کالا را تلاش بی وقفه برای بالاتر بردن و ارتقای سطح استاندارد طراحی‌ها می‌داند. به گفته او دیجی‌کالا همواره در تلاش بوده است که همه طراحی‌های استفاده‌شده در بخش‌های مختلف این کسب‌وکار، مطابق سلیقه و سطح استاندارد بازار جهانی انجام شود. او معتقد است که این مسابقه به بالاتر بردن استانداردهای طراحی در دیجی‌کالا کمک می‌کند و مکان همراهی طراحان توانمند را با دیجی‌کالا در این مسیر آسان می‌کند.

دایرکتور برند دیجی‌کالا، هدف از اولین دوره برگزاری این مسابقات را هدفی عام عنوان کرد و در ادامه گفت: «این مسابقه در واقع تلاشی است برای ایجاد یک ارتباط هدفمند با طراحان در حوزه‌های مختلف و در حال حاضر تمرکز این دوره بر طراحان حوزه بسته‌بندی و گرافیک است. امیدواریم که بتوانیم این ارتباط فعالانه و هدفمند را ایجاد کنیم.»

بسته‌بندی مرسوله‌های دیجی‌کالا چه تاثیری بر برند دیجی‌کالا می‌گذارد؟

در دیجی‌کالا روزانه هزاران بسته برای مشتریان ارسال می‌شود. حمیدرضا چیتچیان، درباره تاثیر بسته‌بندی مرسوله‌ها بر برند دیجی‌کالا می‌گوید: «بسته‌بندی دیجی‌کالا یکی از سرویس‌هایی است که در سفری که مشتری از لحظه سفارش تا دریافت مرسوله طی می‌کند جایگاه و اهمیت بالایی دارد.»

او معتقد است که در حقیقت مشتری‌های دیجی‌کالا تا قبل از دریافت بسته‌های خود هیچ ارتباط فیزیکی با دیجی‌کالا تجربه نمی‌کنند و همه چیز در پشت صفحه‌ موبایل یا کامپیوتر‌هایشان رخ می‌دهد. اولین برخورد خارج از فضای دیجیتال مشتری‌ها با برند دیجی‌کالا در لحظه دریافت مرسوله است. بنابراین این لحظه اهمیت بسیار بالایی برای دیجی‌کالا دارد.»

چیتچیان معتقد است که دیجی‌کالا مانند بسیاری از صنایع دیگر، با سرویس بسته‌بندی خود کمک بسیاری کرده‌ است که استانداردهای بازار ایران را بالا ببرد. او همچنین با اشاره به تعداد سفارش‌های دیجی‌کالا در هر روز، این کمپانی را یکی از پر مصرف‌ترین کمپانی‌ها در حوزه بسته‌بندی می‌داند. 

برگزاری جهانی رویداد دیجی‌کالا پرایز چه دستاوردی برای دیجی‌کالا دارد؟

چیتچیان در پاسخ به این سوال چشم‌انداز اصلی این کمپانی را تشریح کرد و گفت: «علاقه‌مندی ما در دیجی‌کالا به برگزاری یک رویداد بین‌المللی نشان‌دهنده این است که ما سطح استاندارد خود را هم‌سطح استانداردهای بازار جهانی می‌بینیم. طبیعتا در بسیاری از موارد مانند سخت‌افزار و نرم‌افزار، از بازار جهانی فاصله داریم. اما با کمک گرفتن از داورهایی که تجارب بین‌المللی دارند تلاش کردیم تا این فاصله کمتر و کمتر شود.»

چیتچیان همچنین به اهمیت بالای حفظ ارتباط دیجی‌کالا با طراحان نه تنها در ایران، بلکه در سطح بین‌الملل اشاره کرد و گفت دیجی‌کالا قصد دارد جایگاه خودش را به عنوان یک کمپانی که طراحی برایش از اهمیت و اولویت بالا برخوردار است حفظ کند. ارتباط با طراحان داخلی و بین‌المللی می‌تواند در آینده بسیار کمک‌‌کننده باشد.

دیجی‌کالا پرایز ادامه خواهد داشت؟

دایرکتور برند دیجی‌کالا درباره ادامه‌دار بودن مسیر دیجی‌کالا پرایز اطمینان داشت. اما در ارتباط با برنامه‌های آینده آن و این که قطعا به کدام جهت و به سراغ کدام مضامین خواهند رفت پاسخ قطعی نداد. برمبنای توضیحات او در اولین سال برگزاری این مسابقه، هدف اصلی فقط ایجاد و شکل‌گیری ارتباط با طراحان بود. به همین جهت دیجی‌کالا مسئله را به طور عام با طراحان مطرح کرد. اما در آینده قطعا مسائل متفاوتی بررسی خواهد شد. به گفته او معمولا در بسیاری از کسب‌وکارهای دنیا نیز مسابقات زمانی برگزار می‌شوند که یک نیازمندی یا مشکل در آن کسب‌وکار وجود دارد و نیازمند نوآوری هستند؛ نوعی از نوآوری که اعضای شرکت به تنهایی قادر به انجام آن نباشند. بنابراین با برگزاری مسابقات، جمعی از متخصصان را گرد هم می‌آورند و به حل مسائل می‌پردازند.

دیجی‌کالا نیز در ادامه مسیر ۴ ساله‌ای که در حال حاضر برای این مسابقه طراحی کرده‌ است به طور قطع به سراغ مسائل خاص‌تر و پیچیده‌تر خواهد رفت و طراحان را با صورت‌ مسئله‌های پیچیده‌تری درگیر خواهد کرد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر