صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

سیامک صفری: امسال 3 اثر نمایشی روی صحنه می‌برم

سیامک صفری که قرار است به زودی نمایش «021 (صد سال پیش از تنهایی ما)» را در سالن کنش معاصر روی صحنه ببرد، از کارگردانی دو نمایش دیگر در سال جاری خبر داد.
کد خبر : 88716

سیامک صفری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا یادآور شد: «نمایشی که از 10 خرداد ماه تحت عنوان «021» روی صحنه خواهد رفت، پیش از این نیز در شرایط و فضای دیگری به نام «صد سال پیش از تنهایی ما» اجرا شده است. این اثر با تغییر شرایط اجرا و تفاوت‌های ایجاد شده در فضا طبیعی است که برخی تغییرات در متن و نوع اجرای نمایش به‌وجود آمده است، اگرچه حال و هوای اثر منطبق آن چیزی است که پیش از این اجرا شده است.»


صفری درباره دلایل انتخاب این اثر برای اجرا تصریح کرد: «اجرای مجدد این اثر به علاقه‌ شخصی که به این پرسوناژ و این فضا دارم بازمی‌گردد. ضمن اینکه از نظر من کاراکتر این نمایش همچنان جذاب است و کهنه نشده است؛ بنابراین همچنان می‌توان پای صحبت‌هایش نشست.»


وی درباره تغییرات این اجرا بیان کرد: «پیش از این نمایش در کافه تریا اجرا شد و این بار در سالن کنش معاصر روی صحنه خواهد رفت. طبیعی است که با تغییر مکان اجرا آرایش صحنه و نوع قرارگیری پرسوناژ روی صحنه و خیلی موارد دیگر نسبت به اجرای پیشین متفاوت خواهد بود.»


این کارگردان تئاتر در خصوص مکان اجرای نمایشش بیان کرد: «سالن کنش معاصر سالنی جدید و تازه‌تأسیس است که توسط تیم جوانی راه‌اندازی شده است. من با اعتقاد بر اینکه استانداردی در سالن‌های نمایشی کشور وجود ندارد و حتی تالارهای تئاترشهر از استانداردهایی که باید سالن‌ها برخوردار باشند، بهره نمی‌برند سالنی چون کنش معاصر را برای اجرا نامناسب نمی‌دانم.»


وی افزود: «من انرژی خوبی از این سالن نمایشی دریافت می‌کنم و فکر می‌کنم این تالار مکانی برای احساس نارضایتی مخاطب نخواهد بود.»


صفری که در نمایش «021 (صد سال پیش از تنهایی ما)» در مقام کارگردان، بازیگر و اجرای موسیقی همکاری دارد گفت: «در بخش موسیقی با نواختن سازهای غیرایرانی مثل درامز و گیتاربیس موسیقی را به صورت زنده اجرا خواهم کرد.»


این کارگردان و بازیگر تئاتر در پایان سخنانش از کارگردانی دو نمایش دیگر در شهریور و نیمه دوم سال جاری خبر داد و افزود: «نمایش شهریورماه در سالن کنش معاصر و نمایش دیگر در سالن دیگری اجرا می‌شود. در حال حاضر در انتخاب متن برای اجرایی که شهریورماه در سالن کنش معاصر خواهم داشت به قطعیت نرسیده‌ام و به همین دلیل ترجیح می‌دهم، عنوان نمایش را در زمان دیگری معرفی کنم.»


انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر سیامک صفری
ارسال نظر