صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۲ - ۰۴ دی ۱۴۰۲
معاون پرستاری وزارت بهداشت:

گفتمان پرستاران از مطالبات صرفاً صنفی به مردم‌محوری تغییر کند

معاون پرستاری وزارت بهداشت با تاکید بر تغییر نگاه پرستاران به نگاه حرفه‌ای و گفتمان مردم محوری، گفت: آسیب‌ها و مشکلات پرستاری پیش از آنکه متوجه پرستاران باشد، بر کیفیت خدمات مراقبتی و در نهایت سلامت مردم تاثیر گذار است.
کد خبر : 887053

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عباس عبادی در نشست هم‌اندیشی شورای هماهنگی پرستاری استان گیلان هدف حرفه پرستاری را رضایت مردم از خدمات سلامت دانست و گفت: پرستاران نقش اساسی در تحقق عدالت در سلامت را با ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به مردم عزیز کشورمان دارند.

وی با اشاره به برخی حواشی پیرامون جامعه پرستاری در فضای مجازی با شعار دلسوزان ریشه‌دار حرفه، بر رفتار حرفه‌ای در مقابله با چالش‌ها و حواشی پیش‌رو تاکید کرد و افزود: رشته پرستاری دارای تقدس است به شکلی که بسیاری از بزرگان دینی ما در اهمیت جایگاه آن بیانات ارزشمند و قابل تاملی داشته اند؛ بنابراین وظیفه اخلاقی و حرفه‌ای ما ایجاب می‌کند نسبت به شان و جایگاه آن حساس و متعصب باشیم.

عبادی ادامه داد: همه عزیزانی که لباس پرستاری بر تن دارند در تارو پود پرستاری تنیده هستند بنابراین نمی‌توان صرفا با ثبت موفقیت‌ها به نام خود و ثبت ضعف‌ها به نام دیگران خود را ریشه پرستاری نامید.

وی تصریح کرد: بر هر انسان آزاده‌ای در هر شغل و لباسی حفظ حرمت بزرگان واجب است و ما هم به عنوان پرستار آن را وظیفه خود می‌دانیم، اما این بدین معنا نیست که خلاقیت، فکر، انگیزه و طراوت جوانی را از جوانتر‌های حرفه بگیریم و با شعار ریشه داری خود را قیم حرفه بدانیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با تشریح فرایند اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرداخت و قبول برخی ضعف‌ها و پذیرش برخی نقدها گفت: این قانون در حال تکامل است و قطعا با دریافت نظرات از بدنه جامعه پرستاری در ویرایش‌های دوره‌ای دستورالعمل مشکلات به حداقل خواهد رسید کما اینکه در دو ویرایش گذشته این موضوع ملموس بود.

وی با بیان اینکه گوش ما همواره پذیرای نظرات علمی و کارشناسی در جهت اجرای بی نقص تعرفه گذاری است، افزود: برخی در خارج از بدنه وزارت بهداشت و متاسفانه با گفتار غیر معقول و مدیریت شده در جهت تغییر مسیر حرکت جامعه پرستاری به سمت منافع فردی و گروهی خود تصورات ذهنی همکاران عزیز گروه پرستاری را نسبت به تعرفه و ماهیت اصلی آن که درآمد از محل تولید خدمت است را با اعداد و ارقام غیر واقعی مشوش ساخته در حالی که صفر تا صد تدوین دستورالعمل را اعلام نظر کرده است.
 
عبادی همچنین با اشاره به نقد‌های غیرمنصفانه در خصوص برنامه هفتم توسعه واکنش نشان داد و از همکاران پرستار خواست پیش از آنکه برخی اخبار بی اساس فضای مجازی را بپذیرند دست کم قسمت‌های مربوط به نظام سلامت و به ویژه پرستاری را مطالعه کنند و سپس واکنش نشان دهند. 

وی یادآور شد: این قانون نه تنها تهدیدی برای پرستاری نیست که فرصت‌های خوبی برای پرستاری از جمله تحت پوشش قرار گرفتن خدمات پرستاری در منزل و تخصصی سازی پرستاری آن گنجانده شده است.

در این نشست محمد تقی آشوبی، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز  با تشریح اقدامات این دانشگاه در حوزه پرستاری و به ویژه تعرفه گذاری، گفت: اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری یک موفقیت برای جامعه پرستاری و هویت بخشی به آن است و باید قدر دانست. این قانون اگرچه از تصویب آن سال‌ها گذشته، اما اجرای آن در ابتدای راه است و بدون شک در آینده‌ای نزدیک شیرینی آن به کام پرستاران خواهد نشست.

انتهای پیام/

ارسال نظر