صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۸ - ۰۳ دی ۱۴۰۲

تفاهم‌نامه با ۱۳ تولیدکننده داخلی برای تامین اتوبوس منعقد شد

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: سازمان حمل نقل جاده‌ای با ۱۳ کارخانه داخلی برای تامین اتوبوس و مینیبوس در سه سال آینده تفاهم‌نامه منعقد کرد.
کد خبر : 886736

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهریار افندی‌زاده در گفتگویی رادیویی گفت: بر اساس تبصره (ص) بند ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ مقر شده پنج‌هزار دستگاه اتوبوس با حداکثر پنج سال کارکرد وارد چرخه نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور شود. در این راستا وزارت راه و شهرسازی جلساتی با دستگاه‌های مسوول دخیل در این موضوع برگزار کرد.

وی ادامه‌داد: در سال‌های گذشته تعداد اتوبوس‌های بین شهری کاهش یافت یا به دلیل افزایش سن در مسافت‌های کوتاه استفاده می‌شود، بنابراین امیدواریم با تسهیلات فراهم شده زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور ایجاد شود.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی عنوان‌کرد: از همه سرمایه گذاران داخلی و شرکت‌های حمل و نقلی درخواست می‌کنیم در این زمینه سرمایه گذاری لازم را انجام دهند تا بتوانیم این امر مهم را محقق کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: سازمان حمل نقل جاده‌ای با ۱۳ کارخانه داخلی به‌منظور تامین اتوبوس و مینی بوس در سه سال آینده تفاهم نامه منعقد کرده است. همچنین واردات در کنار تولیدات داخلی مد نظر است تا بتوانیم کمبود وسایل حمل و نقل بین جاده‌ای را جبران کنیم.

افندی زاده تصریح‌کرد: همه شرکت‌های حمل و نقلی دارای کارت بازرگانی می‌توانند اقدام به واردات اتوبوس و مینی بوس کنند. همچنین تجار نیز می‌توانند اقدام به واردات کنند، اما محور اصلی باید شرکت‌ها باشند و هیچ انحصاری در قانون برای آن دیده نشده است.

وی درباره تغییر کریدور ترانزیتی جاده ابریشم از ایران، گفت: مسیر‌هایی که به عنوان کریدور ترانزیتی هستند، همه کشور‌ها تلاش می‌کنند سهمی از جابه‌جایی کالا در آن‌ها داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه‌کرد: کریدور شمال- جنوب از طریق پاکستان به افغانستان و کشور‌های آسیای مرکزی منتهی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر