صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۰ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲

ریال دیجیتال بانک کشاورزی به زودی عملیاتی می‌شود

بانک کشاورزی با مجوز بانک مرکزی به عنوان عضو متولی زیست بوم ریال دیجیتال انتخاب شد و به زودی نسبت به عملیاتی کردن ریال دیجیتال (رمز ریال) در اپلیکیشن باران اقدام خواهد کرد.
کد خبر : 886704

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، ریال دیجیتال (رمز ریال) همان ریال رایج به شکل دیجیتالی و جایگزین پول ملی یا همان اسکناس ریال است که ضمن داشتن ثبات قیمتی بیشتر و تاثیرگذاری مثبت بر افزایش ارزش پول ملی، دارای مزایای فراوانی از جمله کاهش تقاضا برای پول نقدی و چاپ اسکناس، تسهیل جابه جایی پول و انجام معاملات مالی، توسعه بانکداری دیجیتال و نیز سرعت و دقت بیشتر در مبارزه با پولشویی نسبت به سایر پول‌های رایج و رمز ارز‌ها است.  

بر اساس این گزارش، به زودی و پس از عملیاتی شدن ریال دیجیتال در اپلیکیشن باران، متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در این اپلیکیشن و شارژ کیف پول، ریال دیجیتال تهیه کنند.

انجام خرید‌های روزانه از طریق پذیرندگان پشتیبانی کننده ریال دیجیتال، خرید شارژ، پرداخت قبوض، خرید بسته اینترنتی، انتقال اعتبار به دیگران و انجام سایر خدمات مالی و بانکی از کاربرد‌های ریال دیجیتال است.

این گزارش می‌افزاید: انتقال ریال دیجیتال بدون هیچ هزینه‌ای به فردی که کیف ریال دیجیتال داشته باشد، امکان پذیر است؛ همچنین این امکان وجود دارد اعتبار کیف پول را دوباره به ریال تبدیل و به راحتی به حساب خود یا دیگری انتقال داد.

شایان ذکر است درحال حاضر با مجوز بانک مرکزی، چهار بانک کشاورزی، ملی، ملت و تجارت به عنوان اعضای متولی زیست بوم ریال دیجیتال کشور، نسبت به انجام مراحل پیاده سازی ریال دیجیتال در اپلیکیشن‌های خود اقدام کرده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر