صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۶ - ۰۱ دی ۱۴۰۲

نکات مهم قبل از سفر به مشهد از خرید بلیط تا رزرو هتل

اگر در کرمان اقامت دارید و قصد سفر به شهر مشهد را دارید، بلیط قطار کرمان مشهد را رزرو کنید و راهی سفر شوید. مشهد یکی ‎از مقاصد مذهبی و تفریحی کشور محسوب می‎شود.
کد خبر : 886354

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اگر در کرمان اقامت دارید و قصد سفر به شهر مشهد را دارید، بلیط قطار کرمان مشهد را رزرو کنید و راهی سفر شوید. مشهد یکی ‎از مقاصد مذهبی و تفریحی کشور محسوب می‎شود که از اقصی نقاط جهان، مسافر می‌پذیرد. این شهر علاوه‌بر وجود حرم مطهر امام رضا، دارای جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیاری نیز هست. از این‏رو پیش‌از سفر برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید تا بتوانید به اهداف‌تان در سفر دست بیابید و محل اقامت‌تان را نیز متناسب با آن رزرو نمایید.

مشهد در کجا قرار دارد؟

شهر مشهد در شمال شرقی کشور و مرکز استان خراسان رضوی و همین‏طور در میان رشته‏‌کوه‏‌های بینالود و هزار مسجد واقع شده است. این شهر از شمال به کلات، از شمال غربی به درگز، از غرب به چناران و نیشابور و از شرق به سرخس و تربت جام محدود می‏شود. شهر مشهد دارای 4 بخش مرکزی، احمدآباد، رضویه و طرقبه است و شامل ۵ شهر به نام‌های مشهد، ملک‌آباد، رضویه، طرقبه، شاندیز و 13 دهستان می‎شود. مشهد که به معنای محل شهادت است در گذشته سناباد نام داشت؛ این شهر در زمان نادرشاه، به‏‌عنوان پایتخت ایران انتخاب گردید.

در چه فصلی به مشهد سفر کنیم؟

مشهد به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود، آب ‏و هوایی بسیار متغیر دارد؛ اما در مجموع دارای آب‎ و‎ هوای معتدل و متمایل به سرد و خشک است. این شهر دارای زمستان‌های بسیار سرد و تابستانن‌های گرم ‏و خشک خواهد بود؛ به ‎طوری‎ که میانگین دما در تابستان به 43 درجه و در زمستان به منفی 20 درجه می‌رسد. بنابراین، بهترین زمان برای سفر به مشهد اواخر بهار و اوایل فصل پاییز است؛ چراکه آب ‎و هوا معتدل و دل‌پذیر خواهد بود و شهر نیز از ازدحام مسافران خالی می‎شود.

با شروع تعطیلات تابستانی، مهمانان مشهد مقدس به اوج خود می‏رسند؛ به این ترتیب قیمت هتل‌‎ها و هزینه‌های سفر نیز افزایش پیدا می‏کنند. علاوه‌بر این گرمای تابستان و ازدحام جمعیت بسیار آزاردهنده خواهد بود. ممکن است هوای زمستان مشهد سرد و خشک باشد؛ اما شاهد خلوتی شهر و کاهش هزینه‌های سفر خواهید بود. در نظر داشته باشید که مشهد در ایام تعطیلات به‌ویژه تولد و شهادت امام رضا، تاسوعا و عاشورا، عید فطر و عید نوروز و تعطیلات مذهبی نیز بسیار شلوغ است.

چگونه بلیط قطار به مشهد را رزرو کنیم؟

این روزها خبری از خریدهای حضوری و مراجعه به دفاتر بلیط فروش نیست؛ وب‌سایت‏‌های آنلاین کار را برای کاربران خود آسان کرده‎اند. اگر به یک وب‎سایت آنلاین فروش بلیط معتبر مراجعه کنید، تنها چند کلیک تا رزرو بلیط قطار کرمان مشهد فاصله خواهید داشت. وقتی مبدا، مقصد، تاریخ رفت ‏و برگشت و تعداد مسافران خود را وارد می‎کنید، می‎توانید فهرستی از گزینه‌های موجود را ببینید که رزرو بلیط سفرتان را آسان خواهد کرد.

شما در این فهرست می‎توانید بر اساس نوع شرکت قطار و ساعت حرکت، بلیط مورد نظر خود را انتخاب و رزرو نمایید. وب‏سایت‌های آنلاین فیلترهای متعددی را جهت رزروی ارزان و مقرون به‌صرفه در اختیار مسافران قرار می‎دهد. همچنین اگر به تقویم قیمتی و نمودار قیمتی مراجعه کنید، می‎توانید رزروی بهتر در تاریخی متفاوت انجام دهید. در نظر داشته باشید نوع قطار و امکانات آن، کوپه‌ای یا اتوبوسی، عادی یا سریع‌‏السیر بودن آن نیز در افزایش یا کاهش بلیط سفرتان موثر واقع خواهند شد.

چگونه از کرمان به مشهد سفر کنیم؟

مشهد به‌‎عنوان یک شهر مذهبی، از مقاصد پرطرف‎دار در بین مسلمانان کشور است؛ از این‏‌رو تمامی خطوط هوایی و زمینی به مقصد مشهد فعال خواهد بود. شاید به نظر برسد هواپیما گزینه مناسبی برای سفر به مشهد باشد؛ اما هزینه بالای آن و خطر سقوط و مشکلات پرواز می‌تواند شما را از سفر منصرف کند. ممکن است بخواهید از خودروی شخصی‌تان برای سفر کرمان مشهد استفاده کنید و از طبیعت متفاوت مسیر لذت ببرید. باید در نظر داشته باشید که برای طی‌کردن این مسافت، 9 ساعت رانندگی در پیش خواهید داشت و خستگی ناشی از رانندگی، خواب‌آلودگی و خطر تصادفات را نیز به‌همراه دارد.

رزرو بلیط اتوبوس نیز شاید هزینه‌های سفرتان را کاهش دهد؛ اما محدودیت فضا، کلافگی و طولانی‌تر شدن مسیر شما را خسته می‎کند. با این اوصاف بدون شک، قطار بهترین گزینه برای سفر شما خواهد بود. قطارهای متعددی در مسیر ریلی مشهد فعالیت دارند و امکانات رفاهی متنوعی را در اختیار مسافران قرار می‏دهند. مسیر ریلی کرمان مشهد نیز یکی از پرترددترین خطوط ریلی کشور به‌ شما می‌رود؛ بنابراین بلیط قطار کرمان مشهد را رزرو نمایید و سفری ایمن، آسان و مقرون به‌صرفه را در کنار دوستان و خانوده‌تان تجربه کنید.

چگونه محل اقامت خود را در مشهد رزرو کنیم

از آن‌جایی‏‌که مشهد یک شهر مسافرپذیر محسوب می‏شود، انواع هتل‌های ستاره‌‎دار معمولی، لوکس، مهمان‏پذیر و سوئیت‌آپارتمان را در انواعی مختلف با امکاناتی متفاوت در اختیار مسافران قرار می‏دهد. به این ترتیب مسافران با هر بودجه‌‎ای، توان اقامت در هتل‌‎های متنوع مشهد را خواهند داشت. با وجود این تنوع از محل اقامت، بهتر است پیش‌‎از سفر و همزمان با رزرو بلیط قطار کرمان مشهد، هتل مورد نظر خود را نیز در وب‎سایت‌های آنلاین رزرو نمایید تا با تکمیل ظرفیت و سردرگمی مواجه نشوید. شما به ‎این صورت می‌توانید نام هتل، شهر یا منطقه را در صفحه رزرو هتل وارد نمایید و با فهرستی از اتاق‌های موجود با امکانات و قیمت‌های مختلف روبه‌رو شوید.

اکنون انتخاب برای شما آسان شده است؛ شما می‎توانید با مقایسه قیمت‌ها، اتاقی متناسب با بودجه و سلیقه خود رزرو نمایید تا هنگام ورود به مشهد، در هتل محل اقامت‌تان به استراحت بپردازید. باید هدفتان را در نظر بگیرید و بر اساس آن هتل خود را رزرو کنید. اگر قصدتان از سفر به مشهد تنها زیارت است از هتل‌هایی در نزدیکی هتل برای اقامت انتخاب نمایید؛ اما اگر می‎خواهید علاوه‌بر زیارت به تفریح و گشت ‎و گذار نیز بپردازید می‎توانید هتل‌تان را دور از حرم رزرو کنید تا از شلوغی و سروصدای اطراف حرم در امان نمانید. هتل‌های متعددی در مشهد وجود دارد که بد نیست با تعدادی از آن‌ها آشنا شوید:

  • هتل‌های 4 ستاره مانند هتل پارسیان، فردوس، جواد، ایران، آبان، آسیا، اترک، توس، مشهد، هتل بین‌المللی کوثر ناب

  • هتل‌‎های 5 ستاره مانند پارس، هتل بین‌المللی قصر مشهد، قصر طلایی مشهد، هما، پردیسان، سی‌نور، هتل دیپلمات

  • هتل آپارتمان‌ها مانند هتل آپارتمان آذین، بشری، زاگرس، سبز طلایی، بسطامی، هفت آسمان، کنعان

  • مهمان‌پذیرها مانند اسپینو، محیا، کارون نو، مدائن، حیدری، باستان، کاظمین، مشاهیر

  • هتل‌های 3 ستاره مانند هتل فردوسی، تهران، پارمیدا، هلیا، اطلس، صحرا، سی‎برگ



با فلای تودی سفری جذاب به مشهد مقدس داشته باشید

اگر در وب‎سایت فلای تودی وارد شوید متوجه خواهید شد که می‌توانید ضمن رزرو بلیط قطار کرمان مشهد، رزرو هتل محل اقامت‌تان را نیز انجام دهید. این وب‎سایت خدمات و امکانات و تعددی را برای رزروی آسان و سریع در اختیار شما قرار می‌دهد. گزینه‌های مختلف راهنمای سفر، پیگیری و پشتیبانی 24 ساعته، آماده ارائه خدمات خود به مسافران هستند. شما می‎توانید در طی رزرو بلیط‌تان از خدمات فلای تودی کمک بگیرید و در صورت بروز مشکل با پشتیبانی 24 ساعته تماس بگیرید.

انتهای پیام/

ارسال نظر