صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

لزوم طبقه‌بندی موسسات پژوهشی و دانشگاه‌ها در آیین‌نامه ارتقای اساتید

معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: پیشنهاد می‌کنم که در اصلاح آیین نامه ارتقای اساتید حتما طبقه‌بندی روی انواع موسسات پژوهشی و دانشگاه‌ها مطابق با ماموریت‌ها لحاظ شود.
کد خبر : 886281

سحر کوثری، معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره عملکرد فعلی آیین نامه ارتقای اساتید اظهار کرد: پژوهش‌های متعددی روی آئین نامه فعلی ارتقای اساتید انجام دادم، برخی از مباحث آن واقعا جامع و کامل و تفکیک شده از یکدیگر است.

وی افزود: فعالیت و دستاورد‌ها و تاثیرگذاری استادان پژوهشی هر پژوهشکده و پژوهشگاه و مؤسسات پژوهشی هر ارگان با یکدیگر متفاوت است و باید در آیین نامه ارتقای اساتید وظایف و ماموریت آن‌ها از یکدیگر تفکیک شود؛ چرا که با متر واحد نمی‌توانیم آن‌ها را اندازه گیری کنیم.

کوثری تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم که در اصلاح آیین نامه ارتقای اساتید حتما طبقه بندی روی انواع موسسات پژوهشی و دانشگاه‌ها مطابق با ماموریت‌ها لحاظ شود.

کوثری با بیان اینکه مؤسسه تحقیقات سیاست علمی کشور با پیشنهاد معاونت پژوهشی وزارت عتف ۴ سناریو مختلف را برای بازنگری و اصلاح آیین نامه ارتقای اساتید آماده کرده است و می‌تواند به نهاد‌های سیاستگذار برای اجرا پیشنهاد دهند، تاکید کرد: در آیین نامه فعلی ارتقای اساتید موادی لحاظ شده است که می‌تواند ماموریت‌های جداگانه هر ارگان پژوهشی را مشخص کند، یعنی می‌توانیم با استفاده از ظرفیت ماده ۵ آیین نامه فعلی ارتقای اساتید تفاوت ماموریتی بین موسسات پژوهشی را قائل شویم.

معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: به آیین نامه ارتقای اساتید آینده نگر و مثبت نگر بیندیشیم؛ چرا که هم اکنون بحث متاورس مطرح است و در آن حکمرانی نظام آموزش عالی تحت تأثیر قرار می‌گیرد؛ بنابراین پیشنهادهایی بر مبنای اینکه آیا می‌خواهیم برای تمام اعضای هیئت علمی با یک متر و اندازه ماموریت قائل شویم پیشنهادهایی   ارائه داده ایم.

کوثری ادامه داد: سوالاتی مطرح می‌شود که آیا ارتقای اساتید تنها باید مبتنی بر برون داد‌های علمی باشد یا می‌توان به برون داد‌های دیگر اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر