صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۲۹ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲

دانشگاه با اقتدار پژوهشی علم نافع را در فعالیت‌های علمی حاکم کند

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان عنوان کرد: دانشگاه باید با ظرفیت و اقتدار علمی و پژوهشی خود علم نافع و روحیه مجاهدت را در فعالیت‌های علمی حاکم کند.
کد خبر : 885906

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از دولت‌آباد، محمد باقری در دومین روز جشنواره علمی جهادگران علم و فناوری که به میزبانی و مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد برگزار شد گفت: در ایران اسلامی دانشگاه‌ها بر مبنای دینی و الهی پایه گذاری شده اند و پیوند مستمر بین دانشگاه‌ها و انقلاب اسلامی وجود دارد.

 رییس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در طول حیات خود ابتدا آموزش محور و سپس پژوهش محور بودند، اما امروز شاهد ظهور دانشگاه‌های چند منظوره و هم اکنون دانشگاه اجتماعی هستیم.

 معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: دانشگاه باید با ظرفیت و اقتدار علمی و پژوهشی خود علم نافع و روحیه مجاهدت را در فعالیت‌ها و کار‌های علمی حاکم کند و خروجی چنین دانشگاهی، یک دانشگاه اجتماعی مانند دانشگاه‌ها به‌خصوص دانشگاه آزاد اسلامی است.

 باقری خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید در فضای بودجه‌ریزی نگاه سنتی و قدیمی که نسبت به اقتصاد نفتی داشته اند را تغییر دهند و این همان مسیری است که دانشگاه‌ها در حال طی کردن است.

 رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به طرح پایش اظهار کرد: پایان نامه‌های دانشگاه در مسیر طرح پایش قرار می‌گیرد. مطابق با این طرح، مشکلات صنعت در سامانه پایش بارگذاری می‌گردد و پایان‌نامه‌های دانشجویی به این سمت سوق داده می‌شود.

وی با توضیح طرح پویش نیز گفت: طرح پویش طرحی است برای استفاده دانشجویان از صنعت و امیدوارم صنعتگران این دو طرح را مدنظر قرار دهند. 

به گزارش آنا، در حاشیه این مراسم، نمایشگاه دستاوردها، اختراعات و تولیدات هسته‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد، اختراعات دانش آموزان مدارس شهرستان به ویژه سما واحد دولت آباد و نخبگان علمی شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر