صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پلتفرم هوشمند سامانه یکپارچه ارائه خدمات آنلاین بیمه طراحی شد

متخصصان یک تیم دانش‌بنیان ایرانی، موفق به طراحی پلتفرم هوشمند سامانه یکپارچه ارائه خدمات آنلاین بیمه برای نمایندگی‌های سرار کشور شدند.
کد خبر : 885617

مهدی محمدی، بنیان‌گذار تیم‌ دانش‌بنیان مستقر در کارخانه نوآوری آمپر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابتدا توضیحاتی درباره فعالیت‌های تخصصی این شرکت در حوزه صنعت بیمه ارائه کرد و گفت: محصول شاخص این شرکت که مزیت فناورانه و دانش‌بنیان دارد، پلتفرم هوشمند سامانه یکپارچه ارائه خدمات بیمه در سراسر کشور است.

وی به خدماتی که توسط این پلتفرم هوشمند به شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود، اشاره کرد و گفت: توسط این پلتفرم هوشمند، در چند حوزه زیرساخت‌ها، اپلیکیشن فروش، خدمات ارزش‌افزوده، سامانه‌های مالی و حسابداری به شرکت‌های بیمه، خدمت‌رسانی می‌شود.

بنیان‌گذار این پلتفرم دانش‌بنیان در صنعت بیمه درخصوص مزیت فناورانه و هدف اصلی از طراحی این محصول گفت: هدف اصلی از طراحی این محصول، توسعه بازوی فناوری در شبکه فروش بیمه کشور و هوشمندسازی کسب و کار‌ها در خدمات‌رسانی آنلاین بیمه است.

وی افزود: مزیت اصلی این پلتفرم، قابلیت متصل‌بودن شبکه فروش آنلاین نمایندگی به شرکت اصلی بیمه است و همچنین تمام داده‌هایی که در این سامانه، وارد و یا جابه‌جا می‌شوند، روی یک دیتا سرور امن، ذخیره هستند.

محمدی با اشاره به چالش‌های موجود در صنعت بیمه برای فرآیند فروش نمایندگی‌های بیمه در کشور گفت: از آنجایی که محصول بیمه، یک محصول B۲B و B۲C است، اغلب شرکت‌های بیمه یک سامانه واحد آنلاین برای خدمت‌سانی به مشتری، ندارند. البته این مشکل بیشتر به وضعیت قانون‌گذاری و رگولاتوری، بازمی‌گردد و نمی‌توان فقط به شرکت‌های بیمه، ایراد گرفت.

بنیان‌گذار این محصول دانش‌بنیان به احساس نیازی که از سوی تیم برای طراحی چنین پلتفرمی وجود داشت اشاره کرد و گفت: محصول بیمه، نیاز به فرآیند فروش، مارکتینگ و بازاریابی دارد؛ بنابراین نیاز بود تا چنین محصولی برای یکپارچه کردن خدمات فروش، طراحی شود.

وی ادامه داد: پلتفرم طراحی‌شده، نماینده‌محور است و شرکت‌های بیمه در آن نقش کم‌تری دارند.

محمدی، درباره تعداد شرکت بیمه‌هایی که از این پلتفرم استفاده کرده‌اند، تصریح کرد: تاکنون حدود ۷ نماینده شرکت بیمه در کشور در این پلتفرم حساب کاربری باز کرده‌اند و از آن برای خدمات‌رسانی الکترونیک خود، استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر