صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۰ - ۲۲ آذر ۱۴۰۲

کلانتری: دستاورد دانشگاه‌ها باید نخبگانی مانند شهید چمران‌ باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز عنوان کرد: مسئولان باید تلاش کنند حاصل، محصول و دستاوردشان در دانشگاه‌ها نخبگانی مانند شهید چمران‌ها باشد.
کد خبر : 884748

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان که با حضور معاونان، رؤسای دانشکده‌ها و جمع کثیری از دانشجویان در سالن شهید باهنر ساختمان امام خمینی(ره) واحد کرج برگزار شد، اظهار کرد: ۱۶ آذر (روز دانشجو) روز تأکید بر نقش دانشجو در کسب علم و دانش و تقویت ایمان دینی و بصیرت سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد: هر زمان که دانشجو بتواند در حوزه‌های مختلف از قبیل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، کسب علم و دانش، مهارت‌افزایی و کارآفرینی در جامعه نقش‌آفرینی کند، آن زمان، روز دانشجو خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: دانشجویان دیروز در پیروزی انقلاب اسلامی، تسخیر لانه جاسوسی، مبارزه با استکبار، دفاع مقدس، بازسازی پس از جنگ تحمیلی، پژوهش و فناوری و قرارگیری کشور بر قله‌های رفیع علم و دانش در دنیا نقش‌آفرینی کردند و وظیفه دانشجویان است که در زمینه‌های دیگر و تحولات آینده کشور نقش‌آفرینی کنند تا فریادشان را همه جامعه بشنوند.

کلانتری یادآور شد: دانشجو با رفتار، کردار و سایر اعمالی که انجام می‌دهد شناخته می‌شود، بنابراین باید الگوی عملی و نظری جامعه باشند.

وی یادآور شد: مسائل بسیار زیاد است و باید خود را با شرایط وفق دهیم و حرکت کنیم؛ ما و شما میراث‌داران انقلاب اسلامی هستیم و کمبود‌ها را در هر مسیری باید تحمل کرد، از سویی مسئولان باید تلاش کنند حاصل، محصول و دستاوردشان در دانشگاه‌ها نخبگانی همچون شهید چمران‌ها باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرزبا توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که وظیفه دانشجو مطالبه‌گری است، ادامه داد: دانشجو‌یان باید در صحنه حضور یافته و مطالبه‌گری کنند و از طریق راه‌اندازی تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی به سمت و سوی مطالبه‌گری حرکت کنند.

کلانتری تأکید کرد: با توجه به پیگیری‌ها مسائل و مشکلات مرتفع شده، اما هنوز تا رسیدن به قله نهایی راه بسیاری مانده، به هر صورت به عرصه‌ای وارد شده‌ایم که در راه سازندگی کشور قرار داریم و برای ساختن ایران قوی و سربلند هنوز راه طولانی در پیش داریم و همگان باید تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر