صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۵ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲

مصوبه کمیسیون امنیت ملی مجلس برای تسهیل فعالیت اقتصادی ایرانیان خارج از کشور

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در اولین جلسه بررسی لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور ۵ ماده ابتدایی این لایحه بررسی و با اصلاحاتی تصویب شد.
کد خبر : 884322

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح  جلسه این کمیسیون گفت: در اولین جلسه بررسی لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور ۵ ماده ابتدایی این لایحه بررسی و با اصلاحاتی تصویب شد.

وی افزود: بر اساس ماده دوم مصوبه، دولت مکلف شده است که جذب نخبگان علمی خارج از کشور در مراکز آموزشی، موسسات دانش بنیان و دستگاه‌های اجرایی تسهیل کند.  

عمویی ادامه داد: تسهیل فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور تکلیف دیگری است که بر اساس بخشی دیگر از مصوبه برعهده دولت خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: از جمله تکالیف وزارت ارتباطات با تصویب این قانون، ارائه خدمات دولت هوشمند به ایرانیان در خارج از کشور خواهد بود.  این لایحه در ۱۶ ماده و با هدف ارتقای  خدمات دولت به ایرانیان مقیم خارج از طریق تسهیل تردد، ارتباطات علمی، فرهنگی اقتصادی طراحی شده است و رسیدگی به آن در کمیسیون ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر