صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون پژوهشی دانشگاه تهران خبر داد؛

رونمایی از سامانه پارسا با هدف حمایت از پایان‌نامه‌ها/ دانشگاه تهران مجوز تاسیس پژوهشگاه پژوهشی را دریافت کرد

معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت: بحث پژوهشگاه معاونت پژوهشی دانشگاه تهران مغفول مانده بود و دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه توانست مجوز تائید آن را کسب کند.
کد خبر : 884050

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی فکور، معاون پژوهشی دانشگاه تهران در سی و دومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران که امروز (یک‌شنبه، ۱۹ آذر ۱۴۰۲) در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد:سال ۱۴۰۰ سال برنامه‌ریزی و ایجاد ساختار‌های مختلف برای معاونت پژوهشی بود و سال ۱۴۰۱ به دنبال کسب مجوز‌ها بودیم و امسال موضوعات مختلفی را پیگیری می‌کنیم و به اجرای مصوبات و آیین‌نامه‌های ابلاغ شده اقدام می‌کنیم.

وی افزود: افزایش گرنت هیئت‌علمی تا ۳ برابر افزایش‌یافته است و ۵۰ درصد این گرنت در اختیار اساتید قرار گرفته است.

فکور تصریح کرد: آئین‌نامه مالکیت معنوی مجدد ابلاغ شد و این آئین‌نامه الزامی برای دانشگاه‌هایی است که می‌خواهند از علم تولید ثروت کنند و اعتقاد ما هم این است که راه دستیابی به تولید ثروت همین آئین‌نامه است.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران تصریح کرد: آئین‌نامه حمایت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها با عنوان سامانه پارسا امروز رونمایی می‌شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران ادامه داد: پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که دارای حمایت از مؤسسات و مراکز مختلف هستند را در مرکزی تحت عنوان مرکز پارسا جمع‌آوری می‌کنیم و در حال حاضر ۳ قرارداد مادر در ذیل این قراردادها برای حمایت از پژوهش و فناوری انجام می‌شود و به کارتابل تمام اساتید ارجاع داده شده است.

فکور گفت: بحث پژوهشگاه معاونت پژوهشی دانشگاه تهران مغفول مانده بود و دانشگاه تهران به‌عنوان اولین دانشگاه توانست مجوز تائید آن را کسب کند.

وی بیان کرد: ۳۰۹ قرارداد بین دانشگاه تهران و صنعت در سال ۱۴۰۲ بااعتبار ۱۹۷۵ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که ۱۳۲ میلیارد تومان را جذب کرده‌ایم و تا پایان سال کامل‌تر می‌شود. در همین راستا؛ ۳۰ درصد افزایش قرارداد‌های منعقد شده را داشته‌ایم، اما ازنظر جذب ۱۰ درصد و ازنظر تعداد ۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است و تمام موضوعات کاربردی دست دانشگاه نیست؛ بنابراین باید آسیب‌شناسی‌هایی صورت گیرد و تسهیل شود تا هیئت‌علمی‌ها به اختصاص اعتبار پژوهشی رغبت داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر