صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۱۸ آذر؛ فرصت انتخاب رشته‌محل آزمون دکتری تخصصی رشته‌های علوم‌پزشکی پایان می‌یابد

فرصت انتخاب رشته‌محل‌ آزمون دکتری تخصصی رشته‌های تخصصی علوم‌پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی فردا به‌پایان می‌رسد.
کد خبر : 883686

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرآیند انتخاب رشته‌محل آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی از صبح چهارشنبه، ۱۵ آذر آغاز شده است و تا شنبه ۱۸ آذر ماه ادامه دارد.

نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی رشته‌های علوم‌پزشکی، روز سه‌شنبه، ۱۴ آذر ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد و در اختیار داوطلبان قرار گرفت. داوطلبان، ۲ برابر ظرفیت برای مرحله شفاهی به دانشگاه‌ها معرفی شده‌اند.

فرصت ثبت‌نام در آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم‌پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ از دوشنبه ۹ مرداد آغاز شد و در ۱۵ مرداد به پایان رسید. پس از پایان فرصت ثبت‌نام، نام‌نویسی در این آزمون دو بار تمدید شد.

زمان برگزاری این آزمون در سال جاری نسبت به ادوار گذشته تغییر کرد و این آزمون که همواره در تیر ماه برگزار می‌شد، برای نخستین‌بار در نیمه دوم سال و در روز پنج‌شنبه ۴ آبان برگزار شد.

۱۱ هزار و ۹۴۴ نفر متقاضی شرکت در این دوره بودند. داوطلبان در ۷۱ رشته تخصصی به رقابت پرداختند و ۳۱ حوزه امتحانی میزبان برگزاری آزمون بودند.

به گفته محمدمهدی نوروزشمسی، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی؛ نتایج نهایی این آزمون در هفته آخر دی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر