صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چت‌جی‌پی‌تی صدرنشین جدول ترافیک هوش مصنوعی شد

چت‌ جی‌پی‌تی رقم قابل ملاحظه ۶۰ درصد از حجم ترافیک بازدید را در بازه زمانی یک سال به خود اختصاص داد و گوی سبقت را از سایر ابزار‌های هوش مصنوعی ربود.
کد خبر : 883457

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از کریپتوپالیتن، یک تحقیق جامع درباره فراوانی استفاده از ۵۰ ابزار هوش مصنوعی متداول نشان داد که چت‌جی‌پی‌تیِ شرکت اوپن اِی‌آی صدرنشین جدول محبوبیت است و ۶۰ درصد از حجم ترافیک بازدید را در حدفاصل سپتامبر ۲۰۲۲ تا آگوست ۲۰۲۳، به خود اختصاص می‌دهد.

در مجموع، طی یک سال گذشته، صنعت هوش مصنوعی شاهد روند صعودی استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی بوده است و آنگونه که از آمار و ارقام برمی‌آید، تعداد دفعات استفاده از این ابزار‌ها رشدی ۱۰.۷ برابری را به خود دیده است که به طور میانگین، معادل افزایش ۲۳۶.۳ میلیون بازدیدکننده در ماه است.

به این ترتیب، در طول یک سال گذشته، میانگین دفعات استفاده ماهانه از همه ابزار‌های هوش مصنوعی ۲ میلیارد بازدید بوده است که این رقم در اوج خود در شش ماهه دوم سال به ۳.۳ میلیارد بازدید رسید.

همچنین، ۵۰ ابزار هوش مصنوعی متداول‌تر در بازه زمانی سپتامبر ۲۰۲۲ تا آگوست ۲۰۲۳، بیش از ۲۴ میلیارد بار بازدید داشته‌اند که از این میان، سهم چت جی‌پی‌تی رقم قابل‌توجه ۱۴ میلیارد بازدید است.

این مطالعه، نسبت فراوانی استفاده به محیط جغرافیایی را هم نشان داد و مشخص شد که ایالات متحده آمریکا با ۵.۵ میلیارد بازدید و اختصاص ۲۲.۶۲ درصد از حجم ترافیک به خود، بیشترین سهم را در استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی مولد دارد.

بعد از آن، نوبت به کشور‌های اروپایی می‌رسد که در مجموع، ۳.۹ میلیارد بازدید را به خود اختصاص می‌دهند.

این نکته هم قابل توجه است که از میان همه ابزار‌های هوش مصنوعی، چت‌بات‌ها محبوب‌ترین دسته به‌شمار می‌روند و در بازه مورد مطالعه ۱۹.۱ میلیارد بار بازدید داشته‌اند. این رقم حاکی از وسعت دامنه استفاده از چت‌بات‌ها در صنایع مختلف از ارائه خدمات به مشتری گرفته تا بازاریابی و فراتر از آن است.

در این مطالعه، دسترسی به تجهیزات سیار مانند گوشی‌های همراه هوشمند هم مهم ارزیابی شد چراکه ۶۳ درصد از کاربران هوش مصنوعی تمایل به استفاده از چنین تجهیزاتی را دارند.

نکته جالب توجه دیگر آن است که ۶۹.۵ درصد از کاربران هوش مصنوعی مذکر و فقط ۳۰.۵ درصد از آن‌ها مؤنث هستند که این از نوعی عدم توازن در صنعت هوش مصنوعی حکایت می‌کند.

طبق این مطالعه، بیشترین ترافیک استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی از این قرار است:

چت جی‌پی‌تی (رشد خالص: ۱.۸ میلیارد بازدید)

کاراکتر اِی‌آی (رشد خالص: ۴۶۳.۴ میلیون بازدید)

گوگل بارد (رشد خالص: ۶۸ میلیون بازدید)

انتهای پیام/

ارسال نظر