صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۱ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
گفت‌وگوی آنا با زوج دانشجوی مؤلف؛

«دایناسور‌ها چرا منقرض شدند؟»؛ روایتی از مهارت‌های دنیای آینده

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی همدان درباره کتاب «دایناسور‌ها چرا منقرض شدند» گفت: این کتاب سعی دارد در هشت فصل تصویری که دانشمندان آینده‌پژوه از مهارت‌های لازم در دنیای آینده متصور شده‌اند را روایت کند.
کد خبر : 883419

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محسن ترابی کمال دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی و راضیه شالبافیان دانشچوی کارشناسی ارشد روان‌شناسی دو دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی که زوج علمی موفقی هم هستند، نخستین کتاب خود را با توجه به رشته‌های تحصیلی به طور میان رشته‌ای به رشته تحریر درآوردند.

آنچه در ادامه می‌خوانیم گفت‌وگو با راضیه شالبافیان دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی همدان به مناسبت روز دانشجو و درباره کتاب «دایناسور‌ها چرا منقرض شدند» است.

راضیه شالبافیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره کتاب «دایناسور‌ها چرا منقرض شدند» اظهار کرد: این کتاب دو بار نوشته شده و در هشت فصل با نثری ساده سعی دارد تصویری که دانشمندان آینده‌پژوه از مهارت‌های لازم در دنیای آینده متصور شده‌اند را روایت کند.

وی افزود: در فصل نخست این کتاب مباحثی مانند فردا کجاست و چه می‌شود؟، همه موتور‌ها روشن و با تمام سرعت به جلو، دانستن یا ماهر بودن و نزگی یک طاقه پرچه یک دست مطرح می‌شود. در فصل دوم این اثر با عنوان از دیروز تا امروز بر ما چه گذشته موادی مانند دوران‌ زندگی بشر، فردیت و فردگرایی مطرح شده است.

دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی همدان بیان کرد: در فصل سوم با عنوان آینده پژوهی مطالبی همانند فالگیر، کف‌بین و رمال و چگونه در ده دقیقه فال ببینیم بیان می‌شود. در فصل چهارم با عنوان آینده ما را چه چیز‌هایی شکل می‌دهند دارای مطالبی مانند، عکس بده محصول تحویل بگیر، لطفا یکدست کبد با کلیه اضافه، شبکه مغز من روی چه موجی قرار می‌گیرد، است.

وی گفت: در فصل پنج این کتاب رقص شن‌ها با باد بیابانی، گروه بزرگ موسپیدان، ز گهواره تا گور مشغول و در فصل ششم ۷ میلیارد افلاطون در باغ آکادمی، چرخ دنده ساعتی‌های سوئیسی می‌چرخند، معجون کیمیاگری و مباحث دیگر نگاشته شده است.

شالبافیان اضافه کرد: در فصل هفتم با این سوال که سواد داری یا خیر آغاز شده و مطالبی مانند از دخل و خرجم چه خبر، ستون خیمه گاه دانستن نگاشته شده  و در فصل هشتم مهارت زندگی در آینده در پیش رو‌ی مخاطبان این کتاب قرار گرفته است.

دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی مطرح کرد: این کتاب، نه تنهـا نقطه پایان و فصل خطـاب ایـن بحـث نیسـت؛ بلکـه گام آغازین و نـگاه گذراسـت.

انتهای پیام/

ارسال نظر