صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۹ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲

امیر سیاری: باید متناسب با سرعت تغییرات فناوری حرکت کنیم

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش در نشست خبری نخستین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش انقلابی گفت: باید متناسب با سرعت تغییرات فن‌آوری حرکت کنیم تا در آینده با غافلگیری فناورانه روبه‌رو نشویم.
کد خبر : 883295

به گزارش خبرنگار سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش در نشست خبری نخستین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش انقلابی گفت: این نمایشگاه در سطح ارتش از روز شنبه در محل ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف این نمایشگاه به نمایش گذاشتن زنجیره تولید سرمایه انسانی و به عبارتی رزمنده پروری برای انجام مأموریت معرفی‌شده است.

این مقام ارشد نظامی خاطرنشان کرد: اهمیت نیروی انسانی در سازمان‌ها بسیار بالا است به نحوی که می‌توان گفت که سرمایه انسانی کیفی می‌تواند سازمان را رشد دهد.

وی افزود: بر همین اساس در این نمایشگاه فرایند تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی به معرض نمایش گذاشته می‌شود. کسی که در ابتدا جذب ارتش می‌شود یک نیروی انسانی است اما باید با مجهز شدن به علم، دانش و تخصص، تبدیل به رزمنده می‌شود. این رزمنده به‌عنوان سرمایه انسانی در نظر گرفته می‌شود که این جایگاه بالایی دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های نیروی انسانی در ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی انسانی در ارتش می‌بایست مؤمن، متعهد، منضبط، متخصص، ولایتمدار، ایثارگر، شهادت‌طلب، اهل وحدت و انسجام و تعامل با دیگر اعضا باشد. این‌ها ویژگی‌هایی است که ما برای یک سرمایه انسانی قائل هستیم.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: برابر قانون اساسی دفاع از تمامیت ارضی کشور، استقلال و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی مأموریت ارتش است که این‌یک مأموریت بسیار سنگین است بر همین اساس ارتش برای تحقق این مأموریت باید آمادگی داشته باشد و به‌مرورزمان متناسب با شرایط زمانی بتواند در برابر هر تهدیدی اقدام کند.

وی افزود: به همین دلیل و در راستای اجرای این مأموریت تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی برای ما بسیار حائز اهمیت است.

سیاری بابیان اینکه دو موضوع تربیت و آموزش درارتش دارای اهمیت است، گفت: منظور از تربیت و آموزش این است که نیروی انسانی در مسیر رزمندگی قرار بگیرد.

وی گفت: هر دو مورد تربیت و آموزش فرایندی دارد، بر همین اساس به دنبال تبدیل علم به دانش، دانش به تخصص و تخصص به مهارت هستیم. این اتفاق نمی‌افتد مگر در آموزش حرکت آگاهانه داشته باشیم.

این فرمانده ارشد نظامی خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه این باید در جنگ‌های آینده به‌روز باشیم. قطعاً نمی‌توان گفت که آینده مثل امروز است به همین دلیل باید سطح آینده‌نگری‌ها را توسعه دهیم تا ببینیم چگونه باید در مقابل تهدیدات آینده اماده شویم.

رصد آینده برای ساخت آینده‌ای قوی‌تر

سیاری افزود: داشته‌های هم‌اکنونمان پاسخگوی تهدیدات امروز هست اما برای آینده خیر. سرعت تغییرات محیط و فناوری بسیار بالاست و ما باید متناسب با همین سرعت تغییرات فن‌آوری حرکت کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: اگر از فناوری روز برخوردار نباشیم و رزمندگان از این فناوری‌ها آگاه نباشند و تجهیزات در اختیار نداشته باشند نمی‌توانیم بگوییم که موفق عمل کرده‌ایم. ما در حال رصد آینده برای ساخت آینده‌ای قوی هستیم.

وی گفت: فناوری‌های نوظهوری که وجود دارد مورد توجه سامانه‌های آموزشی ارتش قرارگرفته است که از جمله می توان به کوانتوم پلاسما لیز شیمیایی پهپاد جنگال و ..  اشاره کرد که ما در این موضوع واردشده‌ایم.

سیاری ادامه داد: در آینده با غافلگیری فن‌آوری روبه‌رو خواهیم شد اگر مسیر را رصد نکنیم.

تبدیل علم به دانش در ارتش از سوی 7 دانشگاه

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه مدت اموزشی که هر فرد نظامی طی می کند حدودا 10 سال است، خاطر نشان کرد: نمایش درونی قدرت نظام یعنی تربیت نیروی انسانی و سرمایه انسانی که سعی داریم این مهم را در این نمایشگاه به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه 7 دانشگاه مسئولیت تبدیل علم به دانش را در ارتش جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارند، گفت: علاوه بر این 31 دانشکده در سطح ارتش داریم با 152 رشته دانشگاهی که در این حوزه 3507 تخصص و 46 هزار 124 دوره به مرحله آموزش گذاشته شده است.

وی گفت: نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش انقلابی دارای 168 غرفه در نمایشگاه است که از ساعت هفت صبح تا چهار بعد از ظهر پذیرای میهمانان است.

سیاری ادامه داد: تنها سازمانی که در طول بیش از 2 سال کرونا اموزش را حضوری انجام داد نیروهای مسلح و ارتش بودند. در این دوران حتی یک روز هم اموزش را تعطیل نکردیم چراکه نمی توانستیم از راه دور اموزش دهیم.

این فرمانده ارشد نظامی تاکید کرد: توجه به این نکته ضروی است که ما در این بازه زمانی در مراکز آموزش حتی یک تلفات هم نداشتیم. اگر اموزش تعطیل می‌شد نیروهای عملیاتی در مرز اسیب می دیدند.

بهره‌گیری از هوش مصنوعی متناسب با نیاز

سیاری در ادامه گفت: جنگ‌های آینده از فیزیکی به سمت شناختی می‌رود. دشمن می‌داند که اگر بر ذهن ملت‌ها مسلط شوند به پیروزی می‌رسند و مردم آن سرزمین دودستی سرزمین خود را تقدیم می‌کنند. مواجهه با این نوع جنگ در آموزش‌های ما پیش‌بینی‌شده است.

وی همچنین به بهره‌گیری از هوش مصنوعی متناسب به نیازهای ارتش نیز اشاره کرد و اذعان داشت که هوش مصنوعی در تجهیزاتی که با نگاه به آینده به کار می‌بریم مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر