صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۸ - ۱۳ آذر ۱۴۰۲

نیاز به ۴۰۰ میلیارد تومان برای بهره‌برداری باند رفت آزادراه منجیل-رودبار

سرپرست معاونت ساخت و توسعه آزادراه ها گفت: نامه ای به سازمان برنامه و بودجه مبنی بر درخواست۴۰۰ میلیارد تومان برای بهره برداری باند رفت آزادراه منجیل-رودبار ارسال شده است که در صورت تخصیص تا پایان بهمن ماه زیر بار ترافیکی می رود.
کد خبر : 882967

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود ملازینل از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی آزادراه منجیل-رودبار خبر داد و گفت: این پروژه به دو قطعه الف و ب تقسیم شده است که قطعه الف ۹۶ درصد و قطعه ب ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی افزود: در صورت تامین ۴۰۰ میلیارد تومان، باند رفت این مسیر هشت کیلومتری تا پایان بهمن ماه امسال زیر بار می‌رود و تردد هموطنان برای سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ به شمال کشور تسهیل می‌شود.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه «درخواست تامین نیاز ۴۰۰ میلیارد تومانی برای بهره برداری این پروژه به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است» گفت: بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان فقط مربوط به مطالبات این مسیر هشت کیلومتری است.

ملا زینل با اشاره به دشواری‌های عملیات اجرایی در آزادراه منجیل-رودبار یادآور شد: به غیر از تملک و آزادسازی زمین‌های موجود در مسیر ساخت و توسعه این آزادراه، ساخت چهار تونل و شش پل در این مسیر سخت و کوهستانی و حتی عبور ماشین آلات با دشواری‌های بسیاری همراه بود.

گفتنی است، آزادراه منجیل-رودبار باقی‌مانده آزادراه قزوین-رشت است که به‌دلیل شرایط خاص خود با برخورداری از تونل‌ها و پل‌های زیاد، به زعم مسئولان یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین آزادراه‌های کشور به شمار می‌رود. همچنین این آزادراه از کنار بافت شهری و بالای رودخانه عبور می‌کند و به همین دلیل کار در این محور بسیار سخت و دشوار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر