صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۳ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
در دیدار با وزیر علوم مطرح شد

آیت‌الله وحید خراسانی: اصلاح جامعه در سایه علم امکان‌پذیر است/ دانشجویان امانت الهی هستند

آیت‌الله حسین وحید خراسانی، مرجع تقلید در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری علم و ایمان را دو بال اصلی کمال انسان دانست و تاکید کرد دانشگاه‌ها باید به توسعه علم همراه با ایمان توجه کنند.
کد خبر : 88286

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، آیت‌الله وحید خراسانی، در دیدار با دکتر محمد فرهادی و معاونان وزارت علوم گفت: «اگر در دانشگاه‌ها، دانشجویان در هر دو مسیر علم و ایمان الهی پرورش یابند، سعادت جامعه را در پی خواهد داشت، زیرا اصلاح یک جامعه منوط به اصلاح جوانان آن جامعه است و این اصلاح در سایه علم همراه ایمان امکان‌پذیر است.»


او تاکید کرد در تعالیم اسلامی توصیه فراوانی به علم‌آموزی و از علم به عنوان قدرت تعبیر و یک عبادت برتر یاد شده است. به گفته آیت‌الله وحید خراسانی، منظور از علم در این معنا، علم در راه رضای خدا و خدمت به بندگان خداست.


این مرجع تقلید گفت: «در کنار توسعه علمی در دانشگاه‌ها که یک ضرورت است باید شاهد توسعه ایمان، اخلاق و معنویت نیز باشیم و یکی از راه‌های تقویت معنویت، تلاوت روزانه قرآن کریم و هدیه آن به محضر امام دوازدهم(عج) است.»


آیت الله وحید خراسانی دانشجویان را امانت الهی خواند و گفت: «اگر مسئولان آموزش عالی بتوانند در کمال دانشجویان موثر باشند، عبادت بزرگی انجام داده‌اند که پاداش آن غیر‌قابل وصف است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر