صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۱ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲

حضور ۲۱ مدرسه علمیه در همایش علمی سیره امام حسین(ع)

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان کرمان از حضور ۲۱ مدرسه علمیه خواهران این استان در همایش علمی زندگی و سیره امام حسین علیه السلام و نشاط معنوی خبر داد.
کد خبر : 882518

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از کرمان، مرحمت محمدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان کرمان در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاداسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد:۲۱ مدرسه علمیه خواهران این استان در همایش علمی زندگی و سیره امام حسین علیه السلام و نشاط معنوی همراهی می‌کنند.

وی ادامه داد: از طریق معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه تلاش می‌کنیم فراخوان این همایش ارزشمند را به استادان و طلاب حوزه‌های علمیه بیش از ۵۰۰ حوزه علمیه سراسر کشور اطلاع رسانی کنیم.

علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به تأسیس مؤسسه امامت و مهدویت گفت: با ایجاد مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌های فاخر ادبی و هنری و علمی در استان‌های کشور ساری و جاری شده و در همین راستا ااین ستان در دو سال اخیر در زمینه برگزاری رویداد‌های جشنواره سراسری دانش آموزی سروقامتان و جشنواره بین‌المللی شعر سرو از استان‌های پیشرو و برتر کشور بوده است.

 لزوم فعالیت‌های علمی در کنار مباحث هنری و غرهنگی

مسؤل دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کرمان نیز با برشمردن لزوم فعالیت‌های علمی در کنار مباحث هنری و غرهنگی در دانشگاه‌ها عنوان کرد: هر فردی که در برگزاری همایش علمی امام حسین(ع) و سایر ائمه اطهار نقش آفرینی کند بدون تردید توفیق الهی و بهره‌مندی از سفره معنوی ائمه مشمول وی شده است.

حجت الاسلام سیدروح الله میرشفیعی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود به منظور مشارکت فعالانه دانشجویان ارشد و دکتری، یک تیم مشاوره و راهنمایی برای افزایش آگاهی‌های دست یابی محققان به منابع دست اول و آموزش شیوه‌ی تحقیق تشکیل شود و دفتر نهاد این آمادگی را برای تقویت مقالات همایش اعلام می‌کند. 

اسماعیل اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت نیز با بیان گزارشی از روند برگزاری جشنواره و فعالیت‌های صورت گرفته توضیح داد: این واحد دانشگاهی آمادگی دارد مقالات مورد تأیید هیئت داوران را در سه نشریه علمی و پژوهشی: فصلنامه مطالعات قرآنی، مجله ادبیات تطبیقی و دراسات الادب المعاصر در فصل زمستان امسال و بهار سال آینده منتشر کند.

 افشین صالحی دبیر کمیته علمی همایش علمی زندگی و سیره امام حسین علیه السلام و نشاط معنوی نیز با اشاره به موضوع و محور‌های همایش مطرح کرد: علاوه بر محور‌های اعلام شده در سایت و بنا به تقاضای داوران و مسئولان علمی همایش محور‌های جدیدی نیز تعریف شده که به زودی محور‌های تکمیلی همایش نیز از طریق پوستر و وب سایت اعلام خواهد شد.

به گزارش آنا، نخستین همایش علمی زندگی و سیره امام حسین علیه السلام و نشاط معنوی قرار است همزمان با میلاد حضرت امام حسین علیه السلام با حضور اندیشمندان و فضلای حوزه و دانشگاه وارائه مقالات عصر روز بیست و پنجم بهمن ۱۴۰۲ در محل سالن سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر