صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۶ - ۱۰ آذر ۱۴۰۲
رئیس دانشگاه آزاد لارستان:

نخستین حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت در ایران با رهبری آیت‌الله لاری شکل گرفت

مهدی زارع عنوان کرد: نخستین حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت و فقاهت در ایران با رهبری آیت‌الله سید عبدالحسین لاری شکل گرفت.
کد خبر : 882318

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی زارع در همایش رونمایی از پوستر همایش آیت‌الله سید عبدالحسین لاری که با حضور امام جمعه شیراز و نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، مدیران کل ارشاد و تبلیغات اسلامی و چندین نفر از مسئولان استانی برگزار شد با اشاره به شخصیت چندوجهی آیت‌الله لاری گفت: این روحانی وارسته از مفاخر تاریخی استان فارس بوده و توجه ویژه مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) به این شخصیت عظیم‌الشأن نشان‌دهنده عظمت فکری و فعالیت‌های سیاسی ایشان است.

وی با اشاره به اینکه لارستان به‌دلیل مبارزات سیاسی این شخصیت تاریخی کم‌نظیر و تشکیل حکومت در آن بیان کرد: با حضور آیت‌الله لاری در لارستان نخستین حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت و فقاهت در ایران شکل گرفت و حتی می‌توان از آن به‌عنوان الگویی برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی یاد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با اشاره به اینکه هویت لار به سیدعبدالحسین لاری پیوند خورده، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه هویت مردم لار به نام سید عبدالحسین لاری پیوند خورده؛ نام ایشان متقابلاً به لارستان بزرگ گره خورده و اگر حمایت‌ها و مجاهدت‌های تاریخی مردم لار و عشایر مبارز همراه با ایشان نبود نام این فقیه کم‌نظیر و روحانی نستوه بی‌نظیر این چنین در تاریخ درخشان نمی‌شد.

زارع با بیان اینکه استفاده رهبر معظم انقلاب اسلامی از تعابیری چون «فقیه کم‌نظیر و روحانی بی‌نظیر» برای این عالم عامل، نشان‌دهنده جایگاه رفیع آن فقیه والامقام است، بیان کرد:  امیدواریم در این همایش به ابعاد زندگی اجتماعی و سیاسی ایشان به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد .

امام جمعه شیراز هم در این نشست گفت: شخصیت آیت‌الله لاری مورد توجه بسیاری از مردمان شهرهای مختلف قرار گرفته و این به منزله اهمیت جایگاه علمی و سیاسی آن فقیه وارسته است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با اشاره به اینکه زندگی سیاسی و اجتماعی و این فقیه در شهر لار باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: قطعاً دلسوزی، توجه و غیرت مردم لارستان نسبت به این سید بزرگوار ستودنی و قابل تحسین است.

 به گزارش آنا، همایش آیت‌الله سید عبدالحسین لاری با همکاری چندین دانشگاه از جمله دانشگاه نجف، دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، دزفول و چندین موسسه علمی پژوهشی به همراه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیریت حوزه علمیه قم و جامعه‌المصطفی در شهرهای شیراز، لار و جهرم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر