صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۴ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲
زاکانی خبر داد؛

هزینه‌کرد ۱۸۰۰ میلیاردی شهرداری و دولت برای متروی پرند

شهردار تهران گفت: حدود ۴۳ درصد منابع بودجه امسال به توسعه حمل‌ونقل عمومی تهران متمرکز شده است.
کد خبر : 882217

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه متروی پرند گفت: شهرداری تهران بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تجهیزات و امکانات فراهم کرد و دولت نیز بالای هزار میلیارد تومان برای تکمیل این خط هزینه کرده است.

زاکانی در ادامه افزود: ارزش طرح متروی پرند به ارزش روز ۶ همت برآورد می‌شود و با ۸۱ کیلومتر خطوط تونلی، پرند را به تجریش متصل می‌کند.

این مقام مسئول، توسعه خطوط مترو را از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری برشمرد و افزود: سال ۱۴۰۰ ما ۲۵۷ کیلومتر با ۱۴۰ ایستگاه متروی تهران را تحویل گرفتیم و افزود: امروز ۳۰۳ کیلومتر خط و ۱۵۵ ایستگاه مترو در شهر تهران وجود دارد.

شهردار تهران همچنین گفت: امسال در شورای شهر تأکید ویژه‌ای بر گسترش حمل‌ونقل تهران صورت گرفت. به‌طوری‌که حدود ۴۳ درصد منابع بودجه امسال برای این منظور متمرکز شد.

علیرضا زاکانی، به روند توسعه خطوط مترو هم اشاره کرد و افزود: هر ۷ خط تهران تمام شده و تا ۲ سال آینده الحاقات آن نیز تا انتها تمام خواهد شد.

شهردار تهران همچنین گفت: عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو نیز با توافق با قرارگاه خاتم شروع شده است و امیدواریم عملیات عمرانی خط ۹ و ۱۱ نیز همین امسال شروع شود.

علیرضا زاکانی به تأمین واگن برای متروی پایتخت هم اشاره و تأکید کرد: موضوع خرید ۶۳۰ دستگاه واگن نیز که از سال ۹۵ روی زمین‌مانده بود، با نهایی شد و واگن‌ها به ۷۹۱ دستگاه هم افزایش یافت و قرارداد حدود ۲۸۰ واگن دیگر نیز بسته‌شده و امیدواریم عملیاتی شود.

شهردار پایتخت افزود: ارزش طرح متروی پرند به ارزش روز ۶ همت برآورد می‌شود. شهرداری تهران بالغ‌بر ۸۰۰ میلیارد تجهیزات و امکانات فراهم کرد. دولت محترم نیز بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این خط هزینه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر