صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۳ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵

نامه انتقادی انجمن صنایع آرایشی و بهداشتی به دبیر شورای نگهبان

انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی و بهداشتی در نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان، خواستار بازگشت مصوبه تاسیس سازمان ملی استاندارد، به مجلس شورای اسلامی شد.
کد خبر : 88210

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی و بهداشتی در نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان ضمن انتقاد صریح از مصوبه اخیر مجلس نهم تحت عنوان تاسیس سازمان ملی استاندارد، ضمن برشمردن موارد مغایرت مصوبه با اسناد بالادستی و قوانین کشور، خواهان عودت آن به مجلس شورای اسلامی، جهت اصلاح و بازنگری شد.


در بخشی از این نامه بختیار علم بیگی، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده بهداشتی و آرایشی و بهداشتی، واگذاری وظایف محوله به سازمان ملی استاندارد در مصوبه مرتبط با بخش صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی کشور را آن چنان خطیر و بزرگ دانسته است که سازمان جدید التاسیس توان انجام آن را نخواهد داشت.


وی در بخشی از این نامه آورده است: در صورت تصویب طرح، کنترل و نظارت بر کیفیت کالاها و خدمات این بخش از صنعت، به علت کمبود تشکیلات، کادر تخصصی مجرب و آزمایشگاه‌های مجهز، به ورطه فراموشی سپرده خواهد شد.


علم بیگی در در این نامه ضمن اشاره به ایرادهای فنی که به مصوبه وارد است از کلماتی مانند «کلی گو» و «زیر سئوال بردن نمایندگان کشور در مجامع بین المللی حوزه سلامت و کالاهای سلامت مانند PICS و WHO و...» استفاده کرده است.


در این نامه، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی و بهداشتی پس از تشریح کامل مغایرت‌های قانونی طرح با سیاست‌های وزارت بهداشت و سیاست‌های کلی سلامت، از آیت الله جنتی،دبیر شورای نگهبان درخواست کرد به دلیل آن‌که طرح مذکور با استفاده از شرایط روزهای پایانی دوره نهم مجلس و بدون کارشناسی لازم مصوب و به آن شورا ارسال شده است برای سلامت مردم و همچنین مخاطره آمیزبودن بودن آن برای مجموعه صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی، جهت بازنگری به مجلس شورای اسلامی بازگردانده شود.


به گزارش آنا، در واپسین روزهای عمر مجلس نهم، نمایندگان بخشی از وظایف سازمان غذا و دارو را با هدف تشدید نظارت بر کالاهای قاچاق آن به سازمان استاندارد واگذار و مقرر کردند تا تعیین سلامت کالاهای سلامت محور خاص به شورای عالی استاندارد واگذار شود.




انتهای پیام/

ارسال نظر