صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۲ - ۰۸ آذر ۱۴۰۲

دانشگاه‌های مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی نیروهای متخصص دارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) گفت: دانشگاه‌های مهارتی نقش بسزایی در تأمین و توانمندسازی نیروهای متخصص و مورد نیاز جامعه بر عهده دارند.
کد خبر : 881945

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا لادن‌مقدم رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) در نشستی برای توسعه و گسترش آموزش‌های مهارتی که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: مهارت‌آموزی نقش بسزایی در توانمندسازی نیروی انسانی دارد و همه تلاش این است تا در راستای پیشرفت هنرستان‌ها و مراکز آموزشی مهارتی گام برداریم و حمایت همه جانبه در این زمینه به عمل می‌آوریم. دانشگاه‌های مهارتی نقش بسزایی در تأمین و توانمندسازی نیروهای متخصص و مورد نیاز جامعه بر عهده دارند.

وی با بیان ضرورت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مورد نیاز جامعه در دانشگاه عنوان کرد: در همه کشور‌های پیشرفته و صنعتی جهان، نیروی کار کاردان و کارشناس مهارتی - حرفه‌ای اداره امور را در اختیار دارند که برخورداری از وجود چنین نیرو‌هایی برای همه شرکت‌ها و صنایع متخصص بسیار حائز اهمیت است. همه سازمان‌های صنایع معروف و قدرتمند نیروی مورد نیاز خود در سطح کاردان و یا کارشناس را از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های مهارتی معتبر که رشته‌های مهارتی مورد نیاز جامعه را پرورش می‌دهند، تأمین می‌کنند.

برنامه‌های آموزشی متناسب با نیاز‌بازار کار طراحی شود

مدیرکل امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) نیز گفت: رسالت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، تربیت هنرجویانی بوده که پس از فراغت از تحصیل یا اتمام دوره آموزشی بتوانند به آسانی در محیط کار از مهارت خود استفاده کنند، این امر مستلزم آن است که برنامه‌های آموزشی هنرستان‌ها متناسب با نیاز‌های جامعه و بازار کار طراحی شود.

علی ایزدی اضافه کرد: در راستای مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) در مهارت‌آموزی این واحد دانشگاهی با پیگیری و حمایت‌ها در مهر امسال اقدام به راه‌اندازی نخستین هنرستان فنی و حرفه‌ای در شهر تهران در دو رشته تربیت‌بدنی و کامپیوتر با هدف مهارت‌آموزی و تعلیم و تربیت فرزندان کرده و اکنون ۱۲۵ دانش‌آموز در حال تحصیل در این هنرستان هستند.

مدرسه به کانون تربیتی محلی تبدیل شود

امیرعلی سامخانیان مدیر هنرستان پسرانه فنی و حرفه‌ای کن وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) نیز بیان کرد: با توجه به موقعیت هنرستان، فرصت مناسبی بوده تا مدرسه به کانون تربیتی محلی تبدیل شود. ایجاد آکادمی‌های ورزشی در راستای ورزش تربیتی و رشد توسعه تربیتی حرفه‌ای هنرجویان، ایجاد بستر برای تعامل هرچه بیشتر با والدین و جامعه محلی ازجمله اهداف ماست.

رضا یمینی رئیس امور توسعه و گسترش واحد‌های آموزشی سازمان سما نیز مطرح کرد: در واحد‌هایی دانشگاهی که رؤسای آنها دغدغه تربیت دارند شاهد مدارس موفق و در حال رشد بوده‌ایم و در همین راستا امیدوارم با پیگیری‌ها و حمایت‌ها بتوانیم کمک شایان توجهی به نظام تربیتی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای سما داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر