صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۱ - ۱۰ آذر ۱۴۰۲
توسط یک تیم استارت آپی؛

فناوری بلاک‌چین ایرانی در حوزه مسکن راه‌اندازی شد

محققان یک تیم استارت‌آپ ایرانی، با استفاده از فناوری بلاک‌چین، پلتفرمی را طراحی کردند که در حوزه مسکن، املاک و مستغلات کاربرد دارد.
کد خبر : 881944

مهران صدقی، نماینده یک تیم استارت‌آپی فعال در زمینه بلاک‌چین به خبرنگار علم و فناوری آنا گفت: فناوری بلاک‌چین(Blockchain)، یک فناوری جدید در جهان و ایران است که در حوزه‌های گوناگونی مانند سرمایه‌گذاری دیجیتال، ارز دیجیتال و به‌تازگی، مسکن، توسط مجموعه‌ها و شرکت‌های گوناگون به کار می رود.

مدیراجرایی این تیم استارت‌آپی درباره خدمتی که توسط این پلتفرم ارائه می‌شود گفت: بازار هدف ما برای این طرح، اقشار و افرادی هستند که سرمایه کافی به‌صورت انفرادی برای خرید ملک ندارند و به‌کمک این پلتفرم که نوعی واسط است می‌توانند ملکی را خریداری کنند.

وی عنوان کرد: از سال 1398 که فناوری بلاک‌چین در ایران، سر و صدای بسیاری کرد و بیشتر در حوزه‌های ارزدیجیتال، درحال فعالیت بود ایده‌ اولیه‌ این کار به ذهن ما رسید. درواقع این طرح، یک وب‌اپلیکیشن یا سامانه است که به‌طور اختصاصی در حوزه املاک و مستغلات با فناوری بلاک‌چین کاربرد دارد.

صدقی افزود: به واسطه سیستمی که طراحی کردیم سندی اشتراکی منعقد می شود؛ زمانی که مشتری با ما قراردادی منعقد می کند مانند دیگر بخش‌های فناوری بلاک‌چین، تعدادی توکن، به او اختصاص می‌یابد.

وی، درباره شرکت‌ها و مجموعه‌های داخلی مشابه با این طرح افزود: شرکت‌های دیگری در حوزه‌های بلاک‌چین در ایران فعال هستند اما اینکه شرکتی با فناوری بلاک‌چین به‌صورت اختصاصی در حوزه مسکن و مستغلات فعال باشد، تاکنون در ایران نداشتیم.

صدقی با اشاره به به چالش‌های فعالیت چنین پلتفرم‌های نوپایی گفت: هر فناوری نوپایی برای ورود به جامعه و میان مردم، با سختی‌هایی مواجه است؛ یکی از مشکلات اساسی به‌خصوص در حوزه بلاک‌چین، بحث اطمینان افراد به ما بود. در فضای ملک و خرید مستغلات هم که اطمینان دوطرف به یکدیگر خیلی مهم است، به‌ویژه زمانی که بحث خرید اشتراکی در میان باشد. تیم ما سعی کرد این اطمینان را کسب کند و تعدای مشتری بالقوه را نیز جذب کند.

بنیان‌گذار این پلتفرم بلاک‌چینی در حوزه مسکن درباره توسعه این طرح در خارج از کشور گفت: ما درحال توسعه این طرح در کشورهایی هستیم که بتوان اصول رگولاتوری آن دست و پای‌مان را نبندد.

صدقی به تسهیلات و حمایت‌هایی که از این طرح شده بود اشاره کرد و گفت:  بیشتر حمایت‌های مشاوره‌ای بوده و چون این طرح همچنان درحال توسعه است برای دریافت خدمات مالی و بودجه‌ای بیشتر، از صندوق نوآوری و شکوفایی و حتی پارک‌های علم و فناوری، نیازمند زمان هستیم.

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر