صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پورعباس در گفت‌وگو با آنا:

سازمان ملی سنجش معیار‌های مناسبی برای انتخاب داوطلبان واجد شرایط به دانشگاه‌ها ارائه می‌دهد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور قصد دارد تا با بررسی و ارزیابی عملکرد افراد، بهبود کیفیت آموزش‌وپرورش در کشور را تسهیل کند و معیار‌های مناسبی برای انتخاب و ارتقای دانشجویان و پذیرش داوطلبان واجد شرایط به دانشگاه‌ها ارائه کند.
کد خبر : 881461

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره هدف از راه‌اندازی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور به خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت: هدف از راه‌اندازی این سازمان ملی سنجش، ایجاد یک سازمان مستقل و متخصص در حوزه سنجش و ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان و داوطلبان آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، با توجه به اهمیت ارزیابی و اندازه‌گیری دقیق عملکرد دانش‌آموزان در سیستم آموزشی، سازمان ملی سنجش برای ایجاد یک معیار مشترک و عادلانه برای ارزیابی دانش‌آموزان تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان ملی سنجش مسئول برگزاری آزمون‌های ملی و بین‌المللی و انجام ارزیابی‌های مربوط به سطح دانش و توانایی داوطلبان است، اظهار کرد: این سازمان با بررسی و ارزیابی عملکرد افراد، بهبود کیفیت آموزش‌وپرورش در کشور را تسهیل می‌کند و معیار‌های مناسبی برای انتخاب و ارتقای دانشجویان و پذیرش داوطلبان واجد شرایط به دانشگاه‌ها ارائه خواهد داد.

نسخه اولیه اساس‌نامه تشکیل سازمان سنجش نوشته شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به دلیل نیاز به تعیین معیار‌ها و شاخص‌های مناسب برای انتخاب داوطلبان واجد شرایط و ورود به دانشگاه‌ها تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور را ضروری دانست.

به گفته پورعباس، مصوبه راه‌اندازی سازمان ملی سنجش در ۱۴۰۲ ابلاغ شده است و اساس‌نامه آن سه ماه بعد از تاریخ ابلاغ در شورای عالی انقلاب فرهنگی قابل دسترسی است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی را با تشکیل یک کمیته مسئول تدوین اساس‌نامه دانست و ادامه داد: نسخه اول این اساس‌نامه نوشته شده است و دستور آن در صحن ستاد تعلیم و تربیت با همکاری ستاد نقشه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و... قرار دارد و به‌زودی نوبت آن برای بررسی سر می‌رسد.

وی با بیان اینکه نسخه اولیه اساس‌نامه در ستاد تعلیم و تربیت چکش‌کاری می‌شود، عنوان کرد: درنهایت این اساس‌نامه در صحن شورا به تصویب نهایی می‌رسد و روند اجرایی آغاز می‌شود. سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور شکل گرفته است و روی سخت‌افزار‌های موجود یعنی سازمان سنجش تغییر وضعیت می‌دهد و سایر دستگاه‌ها بر اساس اساس‌نامه به آن می‌پیوندند.

پورعباس خاطرنشان کرد: با وجود تعداد زیادی دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور، نیاز به یک سازمان مستقل و کارشناس در حوزه سنجش و انتخاب داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌ها به وجود آمده است و امیدواریم به‌زودی روند تشکیل آن آغاز شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر