صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه قم در گفت‌وگو با آنا:

شورای تحول علوم انسانی نیازمند تغییر جدی در سرفصل‌هاست

شریفی گفت: اگر واقعا به دنبال تحول در علوم انسانی هستیم باید تحولات معرفتی و بینشی، طراحی سرفصل‌ها و تحولات انگیزشی و کنشی افراد و تحولات مربوط به ساختارها جامع‌تر دیده شوند.
کد خبر : 881402

احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره واگذاری شورای تحول علوم انسانی به وزارت علوم اظهار کرد: استاد غلامعلی حدادعادل در کنار سایر وظایف کاری خود مسئولیت ریاست شورای تحول علوم انسانی را بر عهده دارد و طبیعی است که کارها با سرعت و دقت کافی دنبال نمی‌شوند.

وی افزود: استاد حدادعادل در سخنرانی اخیر خود فرمودند که لازم است یک نفر ریاست شورای تحول علوم انسانی را با تجربه دیرینه به صورت تمام وقت بر عهده بگیرد تا بتوان به نتایج موثری دست یافت؛ بنابراین نمی توان مسئولی را در این سمت منصوب کرد که چندین کار را در دست اجرا دارد.

شریفی تصریح کرد: یکی از اشکالات شورای تحول علوم انسانی این بود که از سال های ابتدایی تصویر روشنی از تحول نداشته است و طی سالیان اخیر با وجود اینکه تصویری از آن به جامعه علمی عرضه شد، اما جامعه علمی نمی دانست که چه تفسیری از علوم انسانی و تحول دارد و حتی برنامه ریزی های تحولی را نمی دانست.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: اگر اقناع سازی در فضای علمی نباشد، کار پیش نمی رود؛ بنابراین باید نسبت به ایده پردازان مخالف و موافق علوم انسانی گارد صورت گیرد تا به نتیجه دست یابیم.

شریفی گفت: شورای تحول علوم انسانی نیازمند تحول در ساختار، کنشگران علم (دانشجویان، مدیران و استادان) و تحول در سرفصل هاست.

رئیس دانشگاه قم اضافه کرد: طی‌ ۱۴ سال اخیر بیشترین تمرکز شورای تحول علوم انسانی روی تصویب سرفصل های متناسب با فکر تحولی، بومی سازی، روزآمدسازی و توجه به فرهنگ اسلامی بود؛ بنابراین اگر واقعا به دنبال تحول در علوم انسانی هستیم باید تحولات معرفتی و بینشی، طراحی سرفصل ها و تحولات انگیزشی و کنشی افراد و تحولات مربوط به ساختارها جامع تر دیده شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر