صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حسن‌پور در واحد یادگار امام(ره) اعلام کرد:

تربیت استاد و تامین نیروی انسانی از اهداف طرح دستیاران آموزشی است

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در نشستی که با حضور دکتر علیرضا لادن‌مقدم، رئیس واحد یادگار امام(ره) در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری برگزار شد به تشریح روند اجرایی طرح دستیاران آموزشی و اهم اهداف این طرح پرداخت.
کد خبر : 880709

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  حامد حسن پور ضمن اشاره به اهداف اجرای طرح دستیاران آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف از اجرای این طرح ارتقای مهارتی دانشجویان دکتری در توانایی تدریس از طریق تدریس واقعی در دوره‌های کاردانی و کارشناسی است در واقع این طرح فرصتی برای رشد دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی بیان کرد: هر طرح و کار جدیدی در ابتدا چالش‌هایی خواهد داشت و ماپذیرای نقد‌های منصفانه هستیم.

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یکی از اهداف مهم در تحصیلات تکمیلی، تربیت دانشجویان دکتری به عنوان استادان آینده و تامین نیروی انسانی در نظام آموزشی است و از دیدگاه ارتقای تخصصی دانشجویان دکتری این موضوع مورد توجه تمام همه دانشگاه‌هاست و دانشگاه آزاد اسلامی هم از این موضوع مستثنی نیست.

وی خاطر نشان کرد: بحث درآمد‌های مالی برای این افراد مطرح نیست و در واقع هزینه‌هایی حمایتی و کمک آموزشی به عنوان حقوق دریافت خواهندکرد. در حقیقت در طرح دستیار آموزشی دانشگاه تسهیلاتی شبیه به آنچه سایر کار‌های دانشجویی در دانشگاه برای افراد به وجود می‌آورند، برای متقاضیان در نظر گرفته است.

او در ادامه گفت: دستیاران آموزشی در طول اجرای طرح مورد ارزیابی دقیق و نظارت مستمر قرار خواهند گرفت تا  افراد توانمند در روند و مسیر مشخص هیات جذب دانشگاه وارد بدنه آموزشی گردند، که این نگاه در ادامه رویکرد دانشگاه در سند چشم انداز تحول و تعالی آزاد دانشگاه آزاد اسلامی است.

حسن پور اظهار داشت: این طرح تنها مختص دانشگاه آزاد اسلامی نیست چراکه در صورت مدیریتصحیح قابل تعمیم در سطح سایر دانشگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: از سال گذشته تاکنون هزار و دویست دانشجوی راکد با اجرای این طرح با انگیزه بیشتر به تحصیل خود ادامه دادند که این خود گواهی بر موفقیت اجرای صحیح و دقیق این طرح در ایجاد شور و نشاط میان این قشر از دانشجویان است.

وی با بیان اینکه واحد یادگار امام (ره) در اجرای این طرح در سطح کشور در رتبه نخست قرار دارد، افزود: کمترین تعداد حق التدریس و بیشترین تعداد دستیار آموزشی در واحد یادگار امام (ره) نشان دهنده اجرای هدفمند طرح در این واحد دانشگاهی است.

حسن پور در پایان سخنان خود به طرح صدرا که در آذرماه در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود اشاره نمود و گفت: حضور تمام باشگاه‌های پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم  و بر پایی غرفه  به منظور انعکاس و گزارش توانمند‌ها و ظرفیت‌های موجود در  واحد دانشگاه‌های آزاد اسلامی به طور قطع بر غنای این مراسم خواهد افزود.

در ادامه این نشست علیرضا لادن‌مقدم گفت: دانشجویان دکتری به سطحی رسیدند که با توجه به تجربه و تحصیلاتی که دارند می‌بایست تجربه آموزشی پیدا کنند و بتوانند یک مرحله خودشان را تست نمایند که قابلیت‌های آموزشی شان به چه نحوی است و در صورت نیاز آن را در حین آموزش و تدریس ارتقاء دهند تا بتوانند توانمندی و دانسته‌هایشان را ارتقاء دهند، و طرح دستیار آموزشی طرح بسیار خوبی در این مسیر خواهد بود.

وی افزود: اجرای این طرح برای شناسایی استعداد‌های ویژه طرح مطلوبی به‌شمار می‌رود، چراکه دانشجویان موفق در تحصیل می‌توانند آموزگاران موفقی در آینده باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر