صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

تویوتا به دنبال وارد کردن خودروهای ارزان قیمت 100 میلیونی/ روایت مدیر عامل ایرتویا از تخلف‌های واردات خودور

عضو انجمن واردکنندگان خودرو گفت: استاندارد برخی خودروهای وارد شده توسط واردکنندگان غیر رسمی با استانداردهای کشور مغایر است.
کد خبر : 88046

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، عبدالرضا فهیمی مدیر عامل ایرتویا و عضو انجمن واردکنندگان خودرو امروز در نشستی خبری اظهار کرد: برخی از خودروهای وارد شده از سوی واردکنندگان غیر رسمی دارای مشکلات فنی هستند.


وی با بیان اینکه به عنوان مثال در مواردی خودرو فاقد کیسه هواست اما با استفاده از داغی علامت کیسه هوا را بر روی خودرو حک کرده‌اند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در مواردی بررسی صحت خودروهای وارد شده از سوی واردکنندگان غیر رسمی مشکل است.


عضو انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: در مواردی با بررسی شماره شاسی خودروهای واردشده از سوی واردکنندگان غیر رسمی مشخص می‌شود این خودروها با استانداردهای اجباری کشور در این حوزه مغایرت دارند بنابراین امکان گارانتی این خودروها از سوی نمایندگی رسمی وجود ندارد.


وی همچنین در مورد فراخوان عمومی که توسط شرکت تویوتا انجام می پذیرد گفت: در مواردی که شرکت های خودروساز خارجی برای حل عیب محصولات تولیدی خود اعلام فراخوان می‌کنند خودروهایی که توسط واردکنندگان غیررسمی وارد کشور شده و فاقد گارانتی است مشمول فراخوان نمی‌شوند زیرا اطلاعات این خودروها در سیستم نمایندگی مربوط وجود ندارد.


فهیمی با بیان اینکه با لغو تحریم‌ها مشکل قانونی برای واردات خودرو از کشورهای مبدا تولیدکننده وجود ندارد، تصریح کرد: با این حال هنوز ارتباطات بانکی با برخی کشورها برقرار نشده است. به عنوان مثال هم‌اکنون ارتباط بانکی ایران و ژاپن قطع است و به همین دلیل امکان واردات مستقیم خودرو از این کشور وجود ندارد.


وی در خصوص خودروهای ارزان‌قیمت گفت: ما در برنامه خود واردات خودروهای ارزان قیمت در سال جاری را در نظر گرفته‌ایم که قیمت آنها در حدود صد میلیون تومان است، اما باید این را در نظر گرفت که اکنون عوارض زیادی از خودروهای وارداتی دریافت می‌شود در حالی که همه جا بیان می‌شود تعرفه واردات خودروی C.K.D چهل درصد است اما در نهایت نزدیک به صد درصد به آن هزینه تعلق می گیرد.


در این نشست خبری کوروش مرشد سلوک، نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو نیز اظهار کرد: در سال 1394 معادل 34 درصد بازار خودروهای وارداتی مربوط به برند هیوندا، 20 درصد کیا، 16 درصد تویوتا و لکسوس، هفت درصد رنو و مابقی سایر برندها بوده است.


وی همچنین درباره گارانتی خودروها تاکید کرد: نمایندگی‌های رسمی واردکننده خودرو به آن دسته از خودروهایی که از سوی واردکنندگان غیر رسمی واردشده و دارای مشکلاتی هستند گارانتی ارائه نمی‌کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: تویوتا گارانتی
ارسال نظر