صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
در ششمین گردهمایی دانشگاه‌های عضو اتحادیه قفقاز در قرقیزستان

واحد اردبیل «تفاهم‌نامه مولانا» را با دانشگاه‌های قفقاز امضا کرد/ دیدار شامل با سفیر ایران

دکتر علی شامل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل به همراه دکتر مهران داوری بینا، معاون آموزشی واحد اردبیل در ششمین گردهمایی دانشگاه‌های عضو اتحادیه قفقاز در قرقیزستان شرکت کرد.
کد خبر : 88012
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این گردهمایی روی دو محور؛ اعضای اتحادیه متحد شدند برای احیای رابطه دانشگاه‌های عضو، اقدام جدی و عملی کنند و تلاش از حد شعار و تفاهم‌‌نامه به سمت عملی شدن کشیده شود و راه ابریشم که زمانی تجاری بود تبدیل به راه بین المللی مبادله فرهنگ و دانش و علم شود و آن هم در راستای صلح و آرامش و دوستی به کار گرفته شود گفت‌وگو صورت گرفت که از زبان رمضان کرکماز رئیس اتحادیه در نطق آغازین اجلاس بیان شد.


در اختتامیه این گردهمایی سند رسمی عضویت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اربیل در اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز به امضای دکترعلی شامل دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل رسید.








رئیس واحد اردبیل مهمان سفیر ایران در قرقیزستان


دکتر علی شامل رئیس واحد اردبیل و دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان در جریان سفر خود برای شرکت در ششمین گردهمایی سالانه دانشگاه های عضو اتحادیه قفقاز در قرقیزستان بنا به دعوت سفیر ایران در ضیافت ناهار شرکت کرد.


سفیر ایران در این مهمانی درباره پتانسیل های موجود در قرقیزستان برای هرگونه همکاری علمی و فرهنگی خبر داد و گفت: «علاقه مردم قرقیزستان به محصولات فرهنگی ایران به ویژه فیلم های ایرانی بسیار شدید و بستر مناسبی برای تبادل فرهنگ و علم محسوب می شود.»


امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های قفقاز موسوم به «تفاهم‌نامه مولانا»


در حاشیه گردهمایی سالانه دانشگاه‌های عضو اتحادیه قفقاز در قرقیزستان رئیس واحد اردبیل تفاهم‌نامه ای با چند دانشگاه عضو اتحادیه امضا کرد.


این تفاهم‌نامه که ادامه تفاهم‌نامه هفتم آذر سال 94 بود در قالب تفاهم‌نامه مولانا به امضای طرفین رسید.


قرار شد تبادل استاد و دانشجو برای همکاری های علمی و فرهنگی صورت گیرد و زمینه همکاری های مشترک با دانشگاه های آرتوین ترکیه، دانشگاه مصطفی کمال ترکیه، دانشگاه کایرنیا قبرس، دانشگاه فرات ترکیه، دانشگاه اوشاک ترکیه، دانشگاه ارزروم و دانشگاه ماناس قرقیزستان فراهم شود.









حضور رئیس واحد اردبیل در ششمین گردهمایی سالانه دانشگاه های عضو اتحادیه قفقاز در قرقیزستان


علی شامل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به همراه مهران داوری بینا معاون آموزش خود در ششمین گردهمایی دانشگاه‌های عضو اتحادیه قفقاز در شهر بیشکک قرقیزستان شرکت کرد.


در ششمین گردهمایی دانشگاه‌های عضو اتحادیه قفقاز رئیس واحد اردبیل با رئیس سازمان آموزش عالی ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.


در این گفت‌وگو رئیس واحد اردبیل با تشریح آخرین وضعیت آموزش و پژوهش و امکانات بالقوه واحدهای استان برای همکاری با دانشگاه‌های عضو اتحادیه اعلام آمادگی کرد.


پروفسور یکتا ساراچ رئیس سازمان آموزش عالی ترکیه نیز درباره حل مشکلات دانشجویان و اعضای هیات علمی که در ترکیه مشغول به تحصیل اند، قول مساعدت داد.


در این گفت‌وگو قرار شد استادان ادبیات فارسی برای راه اندازی کرسی ادبیات فارسی به ترکیه اعزام شوند و استادان زبان ترکی برای راه‌اندازی کرسی زبان و ادبیات ترکی در دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت اتحادیه اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر