صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۱ - ۳۰ آبان ۱۴۰۲
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

هوش مصنوعی با سامانه خودمراقبتی به کمک بیماران می‌آید

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان حوزه سلامت گفت: سامانه خودمراقبتی هوشمند یک اپلیکیشن خودمراقبتی است که سلامت افراد جامعه را بالا می‌برد.
کد خبر : 880114

فاطمه کمیلی مدیر یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری آنا درباره استفاده از هوش مصنوعی در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها گفت: سامانه خودمراقبتی هوشمند را برای سه دسته افراد دسته‌بندی کرده‌ایم، افرادی که بیماری ندارند؛ اما فاکتور خطر دارند، افرادی که بیماری دارند و باید کاری کنیم که به عوارض جانبی بعد از بیماری دچار نشوند یا روند بیماری کند شود و دسته سوم کسانی که بیمار هستند و باید بیماری آن‌ها بهبود یابد.

وی ادامه داد: در این اپلیکیشن با استفاده از هوش مصنوعی به بیمار گفته می‌شود که چه زمانی در منطقه سلامت یا قرمز است و در صورت نشان دادن اخطار‌هایی مبنی بر بیماری و قرارگرفتن در منطقه قرمز توصیه‌هایی به بیمار داده می‌شود. این اپلیکیشن جامع بوده و همه افراد را در برمی گیرد.

مدیر شرکت دانش‌بنیان درباره اجرای پروژه گفت: این طرح در حال اجراست و آن را به چند سازمان که چند هزار کارمند دارند، مانند بانک‌ها و ... ارائه داده‌ایم و از آن استقبال کرده‌اند و در آینده نزدیک مورد استفاده آن‌ها قرار می‌گیرد.

 کمیلی در پاسخ به این سؤال که جامعه هدف شما چه کسانی هستند، گفت: می‌توانیم از ابتدا با سازمان‌های بزرگ که کارکنان زیادی دارند، آغاز کنیم و بعد از اینکه این طرح آزمون خود را پس داد در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

این فعال حوزه سلامت افزود: در حال حاضر تعدادی از افراد را مورد سنجش قرار دادیم، داده‌هایشان را اخذ کردیم و برنامه را اجرا کرده‌ایم، البته بر مبنای هوش مصنوعی متوجه شده‌ایم که جداسازی کلینیک خانم‌ها و آقایان به بهبود روند درمان آن‌ها کمک کننده بوده است.

 وی درباره اینکه این ایده قابل فروش است، گفت: از حامیان استقبال می‌کنیم. مراکز درمانی هم می‌توانند مشتری ما باشند. این طرح یک اپلیکیشن خودمراقبتی است و کمک می‌کند افراد دچار بیماری نشوند یا روند بیماری‌شان کند شود و بهبود یابد. حتی فرد با فاکتور‌های خطر مانند دیابت ارثی می‌تواند از کلینیک دیابت استفاده کند. می‌توانیم روند کلی بیماری را نیز کند کنیم، تحقیقات انجام شده باعث می‌شود به بیماران کمک کنیم تا زندگی سالم‌تری داشته باشند.

 کمیلی در پاسخ به این پرسش که آیا افراد عادی می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند و از امکانات و اطلاعات آن بهره ببرند، گفت: زمانی که برنامه به بازار کسب و کار‌های اینترنتی معرفی شود، مردم عادی نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند و به سه روش QR code، بلوتوث یا از طریق نوشتاری اطلاعات خود را وارد کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر