صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«اوپن‌ای‌آی» ورود «چت جی‌پی‌تی» به کلاس‌های درس را بررسی می‌کند

«اوپن ای‌آی» چگونگی ورود چت‌بات محبوب چت جی‌پی‌تی به کلاس‌های درس را بررسی می‌کند.
کد خبر : 879565

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، به گفته یکی از مدیران ارشد، «اوپن ای‌آی» (OpenAI) که محصولات هوش مصنوعی تولیدی‌اش در ابتدا ترس از تقلب گسترده در تکالیف درسی را برانگیخته بود، اکنون در حال بررسی این موضوع است که چگونه می‌تواند چت‌بات محبوب چت جی‌پی‌‌تی (ChatGPT) خود را وارد کلاس‌های درس کند.

برد لایت‌کپ، مدیر اجرایی اوپن ای‌آی در کنفرانسی در سان فرانسیسکو گفت که این شرکت تیمی را برای بررسی کاربردهای آموزشی این فناوری تشکیل خواهد داد که صنایع را تهدید می‌کند، قوانین جدیدی وضع می‌کند و به یک ابزار یادگیری محبوب تبدیل می‌شود.

لایت‌کاپ هفته گذشته در کنفرانس «اینسید آمریکا» (INSEAD America) گفت: بیشتر معلمان در تلاش هستند تا راه‌هایی را برای گنجاندن چت جی‌پی‌‌تی (ChatGPT) در برنامه درسی و نحوه تدریس پیدا کنند.

اینسید یک مدرسه کسب‌و‌کار جهانی است.

اوپن ای‌آی با پشتوانه مالی مایکروسافت در نوامبر گذشته با انتشار چت جی‌پی‌تی را که به یکی از سریع ترین اپلیکیشن‌های در حال رشد جهان تبدیل شد، شور هوش مصنوعی مولد را آغاز کرد. هوش مصنوعی مولد با تکیه بر داده‌ها می‌تواند محتوای انسان گونه کاملا جدید خلق کند و به کاربران کمک کند تا مقاله بنویسند، تکالیف علمی را کامل کنند و حتی رمان بنویسند. 

پس از راه اندازی این چت‌بات، قانون‌گذاران برای رسیدن به آن تلاش کردند: اتحادیه اروپا قانون هوش مصنوعی خود را بازنگری کرد و ایالات متحده تلاش‌های مربوط به مقررات گذاری هوش مصنوعی را آغاز کرد.

این یک گفتگوی مهم است تا آن‌ها از مزایای بالقوه و سو استفاده از هوش مصنوعی آگاه باشند و به این ترتیب درک کنند که چگونه می‌توانند آن را در کلاس‌های درس خود به کار گیرند.

اوپن‌ای‌آی با گروه‌های آموزشی مانند «آکادمی خان» برای ایجاد یک معلم خصوصی مجهز به هوش مصنوعی و با «اشمیت فیوچرز» برای دادن کمک‌های مالی به گروه‌های آموزشی در جوامع محروم همکاری کرده است.

موسسه تحقیقاتی «هولون آی کیو» در سیدنی تخمین می‌زند هزینه‌های آموزش و پرورش جهانی تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰ تریلیون دلار خواهد رسید.

اندرو ماین، کارمند سابق اوپن‌ای‌آی که از طریق شرکت مشاوره هوش مصنوعی خود با مربیان کار می‌کند، گفت: روش‌های بی‌شماری برای استفاده از چت جی‌پی‌تی در کلاس‌های درس وجود دارد. برای دانش آموزان، می‌تواند یک معلم خصوصب باشد یا می‌تواند محتوا را به سبک‌های مختلف یادگیری تنظیم کند. برای معلمان، می‌تواند به نوشتن برنامه درسی کمک کند یا یک دستیار خلاق کلاس درس باشد.

او گفت: چت جی‌پی‌تی شما را قضاوت نمی‌کند. دانش آموزان از پرسیدن سوال در کلاس می‌ترسند.

در صورتی که استفاده از چت‌بات‌ها در مدارس رواج پیدا کند، برخی دیگر از مشکلات بالقوه حریم خصوصی کودکان را مشاهده می‌کنند. در بسیاری از کشورها، قوانین مختلف حریم خصوصی آنلاین برای کودکان اعمال می‌شود. در حالی که کاربران برای استفاده از چت جی‌پی‌تی باید بیش از ۱۳ سال سن داشته باشند و کاربران ۱۳ تا ۱۸ ساله با اجازه والدین می‌توانند از آن استفاده کنند. در بیشتر کشورها تایید سن وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر