صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۴ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

دستگاه «هشداردهنده‌ علائم اخطاری در هوا به‌صورت دو بعدی» چه می‌کند؟

همزمان با جشنواره فرهیختگان دستگاه «هشدار دهنده‌ علائم اخطاری در هوا به‌صورت دوبعدی» در غرفه پژوهشی واحد علوم و تحقیقات رونمایی شد.
کد خبر : 87952

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آرش احمدی نیا دانشجوی کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات در ارتباط با این دستگاه گفت: «دستگاه هشدار دهنده‌ی علائم اخطاری در هوا بصورت دو بعدی برای نمایش کملات هشدار دهنده از جمله احتیاط، عبور، ایست و ... طراحی شده که کلمات مورد نظر کاربر در هوا را بصورت دو بعدی نمایش می‌دهد.»


وی افزود: «نمایش کلمات با استفاده از فناوری «ال ای دی» و با خاموش و روشن شدن آنها طبق یک الگوریتم خاص و در کسری از زمان، 25 فریم بر ثانیه، صورت می‌گیرد. از آنجایی که چشم انسان توانایی تفکیک خاموش و روشن شدن ال ای دی ها را در این زمان ندارد، انسان این فرایند را به‌صورت پیوسته مشاهده می کند.»


احمدی نیا ادامه داد: «از جمله کاربردهای این دستگاه می‌توان سازمان راهنمایی رانندگی برای کنترل ترافیک و برقراری نظم در سطح شهر، سازمان‌های حفاظتی و انتظامی برای اعلام هشدار به افراد، ارگان‌های نظامی برای نمایش پیام به نیروها بدون ایجاد صدا و از راه دور، سازمان‌های آتش‌نشانی برای نمایش کدهای عملیاتی از مکان‌های سخت و پر ازدهام و بدون نیاز به انتشار صوت برای اطلاع دادن به نیروهای دیگر را نام برد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر