صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خوانساری در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت پیام‌رسان‌های بومی برای تبلیغات انتخاباتی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: پیامرسان‌های بومی به دلیل حضور پررنگ مردم ظرفیت‌های تبلیغاتی خوبی برای انتخابات دارند.
کد خبر : 879338

محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره نقش سازمان فناوری اطلاعات در برگزاری انتخابات الکترونیکی مجلس شورای اسلامی گفت: این تکلیف را وزارت کشور و شورای اجرایی هدایت انتخابات انجام می‌دهند و تقسیم کار‌ها، قسمت فنی و آی‌تی آن را وزارت کشور جلو می‌برد،؛ اما هرجا که لازم باشد از ظرفیت‌های سازمان فناوری در جهت ارائه خدمت استفاده می‌شود زیرا این تکلیف بر عهده ماست.

وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات متولی کار اجرایی در حوزه انتخابات نیست و وزارت کشور مسئول برگزاری و برقراری امنیت انتخابات است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه آیا امنیت زیرساخت در جهت الکترونیکی شدن انتخابات وجود دارد یا خیر؟ گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌ها و امکانات خوبی در کشور وجود دارد، قابلیت عملیاتی شدن این موضوع وجود دارد؛ اما قاعدتاً باید تنظیمات مناسب در راستای بهره‌برداری از این زیرساخت‌ها انجام بگیرد؛ فعلاً درباره این اتفاق نمی‌توانیم اظهار نظر قطعی کنیم.

وی افزود: در حوزه تبلیغیات و ظرفیت‌های تبلیغی که در کشور به واسطه حضور مردم در پیامرسان‌ها شکل گرفته، می‌توانیم از این ظرفیت‌ها در برگزاری انتخابات هم استفاده کنیم.

خوانساری ادامه داد: همان طور که وزیر ارتباطات هم قبلاً اشاره کردند از برخی از پیامرسان‌های بومی ماهانه ۲۷ میلیون و روزانه ۱۶ میلیون کاربر استفاده می‌کنند و به عنوان ابزاری کاربردی در حال استفاده روزمره است. پس می‌تواند به عنوان بخش ظرفیت تبلیغاتی هم استفاده شود؛ اما سازوکار‌ها باید توسط ستاد انتخابات کشور روشن کند.

معاون وزیرارتباطات ادامه داد: به طور مثال دستورالعمل‌ها، نحوه ورود، مسئولیت‌ها و ... اگر روشن شود قطعاً این ظرفیت‌ها  می‌تواند در فرایند انتخابات کشور مورد استفاده قرار بگیرد.  

خوانساری درباره تخلف یکی از پیامرسان‌های بومی که اخیراً رخ داده بود، افزود: تخلف موضوعی طبیعی است که پیش می‌آید و خوشبختانه قانون و نظارت برآن‌ها وجود دارد که اگر تخطی از هر قانونی انجام بگیرد طبق مقررات و قوانین کشور با آن‌ها برخورد می شود؛ هرچند که ممکن است این تخلف در سامانه‌ها و یا مسائل فنی رخ داده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر